Aquesta és la solució proposada en el curset sobre Blender de juliol de 2007
Creem a partir d'un cub la biela i l'anomenem "biela", i a partir d'un cilindre el volant, anomenant-lo "volant".
El centre de la biela el situem al punt d'articulació (seleccionat l'objecte, situar primer el cursor i prémer 'Center Cursor')
Al punt d'articulació biela-volant creem (space) un objecte Empty, i el fem “fill” del volant (seleccionar primer l'Empty i amb Alt seleccionar també el volant, i prémer ctrl-p)
A la biela li posem una constricció “copy location” de l'Empty
Creem dos objectes empty sobre l'eix x, i els anomenem Empty1 i Empty2.
A l'Empty2 li posem la constricció “copy location” de l'Empty1, però només pels eixos Y i Z.
Situem l'Empty2 al punt d'articulació entre la biela i la tija (o pistó), i el fem fill de la biela.
A la biela li fem una constricció 'trak to' del Empty2, segon l'eix -X
Finalment s'ha afegit una tija, el seu centre a sota de l'articulació del volant, i amb la constricció 'copy location' de la biela només per l'eix X
Fem rotar el volant per comprovar el funcionament.