Mercuri Sistema Solar El Sol Planetes Asteroides Cometes Meteorits Exploració La Terra

Venus

És el segon planeta del Sistema Solar i el més semblant a la Terra pel seu tamany, massa, densitat i volum. Tots dos es van formar a la mateixa època, a partir de la mateixa nebulosa.

Venus és, però, ben diferent de la Terra. No té oceans i la seva pesada atmosfera provoca un efecte hivernacle que eleva la temperatura fins als 480 ºC. És abrasador.

Els primers astrònoms pensaven que Venus eren dos cossos diferents perquè, de vegades es veu una mica abans de sortir el Sol i, d'altres, just després de la posta.

Venus gira sobre el seu eix molt lentament i en sentit contrari al dels altres planetes. El Sol surt per l'oest i es pon per l'est. El dia venussià dura més que l'any.

La superfície de Venus és relativament jove, entre 300 i 500 milions d'anys. Té amplíssimes planures, travessades per enormes rius de lava, i algunes muntanyes.

Hi ha molts volcans. El 85% del planeta està cobert per roca volcànica. La lava ha creat solcs, alguns ben llargs. N'hi ha un de 7.000 km.

També hi ha cràters dels impactes dels meteorits. Només dels grans, perquè els petits es desfan en l'espessa atmosfera.

Les fotos mostren el terreny brillant, com si fos moll. Però Venus no pot tenir aigua líquida, a causa de l'elevada temperatura. La lluentor la provoquen compostos metàl.lics.

Dades sobre Venus La Terra
Tamany: radi equatorial 6.052 km.6.378 km.
Distància mitjana al Sol 108.200.000 km.149.600.000 km.
Dia: període de rotació sobre l'eix -243 dies23,93 hores
Any: òrbita al voltant del Sol 224,7 dies365,256 dies
Temperatura superficial mitjana 482 º C15 º C
Gravetat superficial a l'equador 8,87 m/s2 9,78 m/s2

Ampliar les imatges
del planeta Venus
Cinc vistes del planeta Venus La superfície de Venus Estructura del planeta Venus

Al març de 1982, la nau Venera 13 va ressistir durant dues hores, enviant imatges com aquesta.
A la part inferior dreta es veu un bocí de la nau.

Fotos del Sistema Solar     Fotos de l'Univers     Textos d'Astronomia

[Sistema Solar] [Sol] [Planetes] [Mercuri] [Venus] [Terra]