Cinema d'animació

El principi bàsic del cinema d'animació és que quelcom estàtic tingui vida durant la projecció.

El moviment és la essència de l’animació.

Fotograma a fotograma, es graven les vistes d’un objecte, al que canviem cada fotograma.
Desprès s’uneixen tots els fotogrames de forma seqüencial, i al projectar-lo dóna sensació de moviment.

Les tècniques d'animació més conegudes i utilitzades són Stop-Motion, Cut-Out i Flip Book. Parlar que és l'animació implica indiscutiblement nomenar a Bray i Hurd, qui en la dècada de 1910 van inventar l'animació per cel·les o paper d’acetat. Bàsicament van utilitzar làmines transparents per a animar als seus personatges.

Que és l'animació Stop Motion:

Aquest tipus d'animació consisteix a gravar “quadre a quadre” o “fotograma a fotograma” diferents objectes, materials o models a escala. En general en aquest tipus d'animació no es fan gaires dibuixos, ja que es realitza prenent imatges reals dels ninots i l’escenari.

Te dos grans grups: animació stop motion de plastilina, que és realitzada amb objectes maleables; i l'animació stop motion d'objectes més rígids. Una variant del tipus Stop Motion és la denominada Pixilación, que consisteix a atorgar moviment a objectes autèntics i persones. S'assoleix realitzant fotografies i desplaçant-les en temps perquè donin la sensació de moviment.

stop motion plastilina

http://www.youtube.com/watch?v=1me6SQIYfX8

stop motion objectes

http://www.youtube.com/watch?v=fuSZdBzADok

http://www.youtube.com/watch?v=AJzU3NjDikY&feature=player_embedded

 

Pixilación

http://www.youtube.com/watch?v=2_HXUhShhmY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=9phmQHjh80I (explicació del sistema d'animació anterior)

http://www.youtube.com/watch?v=qBjLW5_dGAM&NR=1&feature=fvwp

 

Que és l'animació Rotoscopía Aquesta va ser uneixi de les primeres i més efectives que es van utilitzar per als llargmetratges de dibuixos animats. Bàsicament consisteix a dibuixar sobre els quadres de filmació que poden ser d'una persona real, o altre objecte o ser animat. Un exemple clar de l'aplicació d'aquesta tècnica és el film Blancaneus i els set nans, on es va aplicar per a crear el personatge de Blancaneus.

http://www.youtube.com/watch?v=p1pRb0VELxU&feature=related

Que és la Cut-Out animation (animació de retallades) Senzillament es crea un personatge utilitzant retallades d'imatges en paper o fotografies. Aquestes són mogudes i reemplaçades per a generar escenaris o moviments dels personatges. Existeixen altres tipus entre els quals es destaquen l'animació digital o per computadora, gràcia a la qual s’introdueix el món de l'animació 3D i 2D, és la també anomenada animació digital, que actualment predomina en les pel·lícules d’animació.

http://www.youtube.com/watch?v=3DQ0xGntRHw

 

Flip Book o foliscopi és un llibre, que conté una sèrie d'imatges que varien gradualment d'una pàgina a la següent, de manera que en passar les pàgines ràpidament les imatges semblin anirmar-se tot simulant un moviment o altra mena de canvi. El foliscopi també és conegut com a llibre animat o llibreta animada.

http://www.youtube.com/watch?v=FH97UerMW6I

 


Tècniques d’animació:
Animacions sense càmera (zootrop i taumàtrop )
Animacions amb càmera (dibuixos o objectes gravats).
Animacions per ordinador (escanejant imatges o creant-les amb l’ordinador).

Tècniques d’animació:


Dibuix animat tradicional: Aquests dibuixos es graven amb una càmera sobre un suport pla.

Stop Motion: Animació de ninots de plastilina i de ninots articulats. Animació d'objectes. Animació de papers retallats. Animació de sorra.

Animació 3D:

A partir del modelat d’elements tridimensionals dins l’ordinador.
Animacions multimèdia: Menús de DVD, CD, pàgines web (pel·lícules de Flash).

Les animacions a les pàgines web poden ser de dues maneres:
Gifs animats: Els banners publicitaris que amb poc espai van mostrant diferents informacions.
Animacions vectorials amb Flash: animacions a partir de gràfics vectorials.

https://www.youtube.com/watch?v=o5l5iBe5moM

Animació digital
La rotoscópia: consisteix en la captura digital del moviment real i la utilització d’aquesta informació per moure l'animació.


Animació digital


Els fotogrames tenen tres procedències:
Fotogrames dibuixats a mà
Creats amb l’ordinador
Fotogrames creats per l'ordinador. (El programa calcula el moviments de forma algorísmica).