El Procés
A
continuació hi ha una mica l'explicació perquè serveixi
d'ajut de cara a que els alumnes puguin elaborar el treball proposat
PROCÉS
1
En
la primera part d'aquest procés no hi haurà cap problema
ja que els alumnes pels quals està pensada la WQ estan acostumats,
fins a cert punt, a navegar per la web de l'edu365.com ja que s'utilita
com a procediment en les diverses àrees del currículum de
primària.
A
la consulta que es planteja fer a la web d'Agbar tampoc hi haurà
dificultats ja que és elaborada amb un estil i uns gràfics
molt semblants a l'anterior.
PROCÉS
2
En
la segona part del procés, on es demana que es fixin en les dades
relatives a quina quantitat d'aigua hi ha al món no es pretén
de cap manera fer un treball memorístic. Simplement s'intenta que
sigui un disparador cap a la seva consciència.
Podria
molt ben ser que els alumnes necessitin una ajuda en quan al tema matemàtic
de les unitats de mesura dels volums de l'aigua. És en aquest punt
que els haurem d'ajudar a entendre, a partir de les dades que disposem,
unes situacions a vegades massa abstractes per ells.
Els
haurem de fer fixar en l'apartat "quanta aigua consumim per persona i dia"
que els servirà per la posterior enquesta que ells mateixos elaboraran
en un altre apartat del procés.
Una
vegada hagim fet aquesta reflexió i sense deixar el tema veurem
els usos i abusos de l'aigua. Heu de donar especial importància
a aquest tema i relacionar-lo amb fets propers als vostres alumnes. Per
la gent de les Terres de l'Ebre els pot anar molt bé per parlar
del tema del Trasvassament i fer-ne un treball complementari a la WQ.
PROCÉS
3
En aquesta part
haureu de fer pensar molt bé als vostre alumnes quines són
totes aquelles situacions domèstiques en les que s'utilitza l'aigua.
Segurament en un principi de n'oblidaran unes quantes, però amb
una mica de dedicació l'èxit està assegurat. No us
heu d'oblidar de recordar-los que les preguntes han de ser pensades per
obtenir un determinat tipus de resposta, no només sí o no.
Per tant, aquí,
la vostra ajuda pot garantir el resultat final del projecte.
PROCÉS
4
En la part aquesta
en que haureu de demanar les dades al vostre ahuntament heu de fer un pas
previ. Heu de concertar una entrevista amb el responsable o un dels responsables
de la junta d'aigües per tal d'assegurar que quan els vostres alumnes
hi vagin puguin obtenir la informació desitjada. Amb aquesta persona
li haureu de fer les demandes perquè en el moment que els alumnes
el vagin a veure a l'ajuntament obtinguin aquelles respostes que necessiten
i que puguin contrastar-les de manera més o menys precisa amb les
que ells i elles hauran obtingut a partir de les enquestes que hauran pasat
a la població.
Quan aneu a l'ajuntament
prèviament, podeu aprofitar per demanar la direcció d'email
a la persona encarregada de la junta d'aigües de la població.
PROCÉS
5
L'ajuda que neessitaran
en aquest punt té a veure amb la utilització de les TIC i
dependrà fonamentalment de si ells estan o no acostumats a treballar
en aquest entorn.
Haureu d'ajudar-los
a dissenyar una programació i un disseny de la presentació.
Ha de ser acurada i ha de reflexar els objectius previstos a l'inici de
la WQ.
Recordeu-los que
poden incloure-hi alguns consells que es presenten a la web d'Agbar que
els poden ser molt útils de cara a la presentació.