|
MATERIAL:
CUINA.
---Recipients de
capacitat i forma diversa.
----Escorredora,
colador, embut, ratllador, espremedora.
----Plats, gots,
tasses, bols.
----Espàtules,
culleres, ganivets, forquilles...
----Mà
de morter i fusta de tallar.
----Pots, cassoles,
paelles...
----Eixugamans,
davantal, escombra, pala, fregalls i sabó.
----Cistell,
moneder i monedes.
----Llibre de
receptes.
----Cossis o
palanganes.
BOTIGA
--Ingredients: galetes,
llet, sucre, sal, cacau en pols, xocolata, verdures, fruites, oli,
melmelada, formatge, torrades........
----Balança.
----Calculadora.
----Bloc de factures.
----Unitats de
capacitat i pes.
----Caixa registradora.
----Monedes.
----Llista de
preus.
Nš DE JUGADORS
: un màxim de 6
NORMES : Les normes es referiran als hàbits d'ordre i neteja,
a part de les del joc de comprar i vendre. MODALITAT : Joc
simbòlic.
CONTINGUTS: 1- Identificació d'atributs d'objectes o materials
(dolç/salat, pesat/lleuger...). 2- Observació i manipulació
de diferents materials per establir-ne relacions i veure com es transformen
(relacions qualitatives i quantitatives). 3- Aplicació de l'operativitat
sota l'aspecte quantitatiu (treure, afegir, més que, menys que...).
4- Observació dels canvis físics que es produeixen en els
materials respecte a la conservació de la quantitat: relació
canvi de forma per canvi de continent. 5- Estratègies davant el
plantejament i solució de situacions diverses. 6- Reconeixement
de figures geomètriques: quadrat, triangle, rodona i rectangle.
7- Representació gràfica de la solució de problemes
matemàtics de mesura i càlcul, utilitzant el llenguatge
matemàtic. 8- Assoliment d'hàbits d'ordre i neteja. 9- Observació
i manipulació de la calculadora. CONEIXEMENTS PREVIS
Cal que es coneguin prèviament les normes generals del treball
per racons.
NIVELL ON S'APLICA 2n. Cicle d'Educació Infantil.
CONFECCIÓ DEL JOC Cal muntar a l'aula una cuineta, amb
taula, cadires i "armaris" i una botiga, amb taulell, com a part del racó
de joc simbòlic.
APLICACIÓ DIDÀCTICA Implica tenir organitzada l'aula
per racons o tallers. La cuina i la botiga han de tenir un espai permanent
dins l'aula i els nens hi aniran a jugar en petit grup, mentre els altres
són a la resta de racons.
|