EL TEXT DESCRIPTIU
Descripció física d'una persona

ACTIVITATS PRÈVIES

Abans de començar aquesta activitat, clica a la imatge "QUADERN DIGITAL" e llegeix els exemples de descripció física de persones.

Fes també les activitats proposades per a treballar la descripció.

Ves a la pàgina dels Dictats de l'EDU i fes el dictat titolat ELS VESTITS. Utilitza el navegador Explorer, ja que d'altres navegadors a vegades no funcionen prou bé amb aquesta aplicació.

DESCRIPCIÓ DE PERSONES

Mira les imatges de persones que et presentem a l'esquerra i escull una per fer una descripció física.

Seguint els passos que t'expliquem a la pàgina inicial de la DESCRIPCIÓ, observa, selecciona, ordena i redacta la descripció de la persona escollida.

• Has de seleccionar els aspectes més  generals (el cap, el cos, els braços, les cames, l'alçada, ...) i pensa amb quins adjectius els descriuries.
  • Ordena les observacions i descriu també cada part més en concret. Un cop ordenades, pensa adjectius per a cada substantiu, com ara: "A la cara, hi predomina una boca grossa, amb llavis carnosos,...".
  • Redacta la descripció.

FORMAT DE PRESENTACIÓ

Cal que ho facis en format de text, utilitzant el OpenOffice Writer. Insereix també la imatge en el teu treball.

ACTIVITATS POSTERIORS

De la mateixa manera, fes una descripció física d'un dels teus companys de classe. Posa-la a prova, a veure si endevinen qui és el noi o noia que has descrit.

Torna a a Pàgina Inicial (Text Descriptiu)