El
diferent grau de llum que un objecte absorbeixi o rebutgi donarà
com a resultat a la imatge uns valors de to que aniran des del blanc
al negre, passant per una sèrie de grisos. Tota la gamma de tons
possibles constitueix l'escala de tons.
 
|  | ºLa
mirada es dirigeix a allò més il·luminat, al to més
clar abans que a les zones més obscures.  | 
 
|  | Al
contrari, si es dóna un enquadrament de gran qualitat, allò
primer que atraurà la mirada serà un objecte obscur.  | 
Usos del
color al cinema:
 
El
color pictòric. Intenta evocar el colorit dels quadres i fins i
tot la seva composició.  |  El
color històric. Intenta recrear l'atmosfera cromàtica d'una
època.  | 
|  |  El
color simbòlic. S'usen els colors en determinats plans per a suggerir
i subratllar efectes determinats.  | 
 
El color
i la perspectiva: els colors càlids donen impressió de proximitat,
i els freds de llunyania. També hi influeix el valor de la intensitat
tonal de cada color: els valors alts, il·luminats, suggereixen grandiositat,
allunyament, buidor... Els valors baixos, poc il·luminats, suggereixen
apropament.El
color psicològic. Cada color produeix un efecte anímic diferent.
Els colors freds (verd, blau, violeta) deprimeixen i els càlids
(vermell, taronja, groc) exalten.  | Els
fons il·luminats i clars intensifiquen els colors, donen ambient
d'alegria i els objectes tenen més importància en el seu
conjunt. Els fons obscurs debiliten els colors, entristeixen els objectes
que es difuminen i perden importància en el conjunt.
El
color serveix per a centrar l'atenció, afavorir el ritme en la narració
i en el muntatge, i expressar amb més força certs moments.
 Menú