PROCÉS

 

Elaborar un material multimèdia amb el Power Point no és excessivament complicat. Només demana uns certs coneixements d'informàtica i sobretot un gran afany per descobrir noves experiències d'aprenentatge.

De totes maneres si el vostre objectiu és triomfar en aquesta empresa no podem deixar la feina en total llibertat i al desig de la improvisació. Tot seguit teniu unes pautes que us ajudaran en tot el procés.

Bona sort! I Bon viatge!

 

Abans de tot, què?

- Formarem grups de treball de tres membres. Un cop formats, iniciarem la feina.

- Llegiu atentament l'apartat INTRODUCCIÓ i TASCA. Analitzeu el projecte que heu de dur a terme.

- Segurament també seria interessant i recomanable que donéssiu un cop d'ull a l'apartat d'AVALUACIÓ. Això us permetrà saber què se us demana i quins són els aspectes que es tindran en compte per a l'avalució.

- Si teniu algun problema de comprensió i no enteneu el que se us demana consulteu amb el vostre professor i solucioneu el dubte abans de continuar.

Com ens hem d'organitzar?

Dividirem la feina en dues fases:

1a. FASE: CERCAR INFORMACIÓ

- És el moment de començar a treballar. Tots els membres del grup, conjuntament, haureu de realitzar una recerca d'informació sobre el tema o assumpte demanat, en aquest cas la figura de Ramon Llull.

- Més avall trobareu informació sobre els recursos que podeu utilitzar.

2a. FASE: DISTRIBUCIÓ DE LA FEINA

- En aquesta fase cada membre del grup assolirà un rol que li permetrà aprofundir en el tema treballat.

• Tindrem el/la tècnic/a en biografies literàries: Serà l'especialista en la vida de l'autor. És un personatge capaç de destriar aquella informació bàsica sobre la vida de l'autor i pertinent per al treball demanat. No tem les autopistes electròniques i sap solucionar qualsevol obstacle amb què la web ens depari. És tot un expert/a i genera confiança en els membres del grup.

• També disposarem d'un o una tècnic/a en crítica literària: Serà la persona encarregada d'estudiar l'obra de l'autor, de contrastar els diferents materials que s'hagin obtingut i sigui capaç d'informar la resta de membres del grup arribant tots plegats a una decisió unitària en relació a la informació final. Domina força això de la literatura i és capaç de trobar informació rellevant de les obres més importants de l'autor en qüestió.

• Finalment ens trobarem amb el/la tècnic/a disseny i composició: Serà el/la "dits d'or" del grup. És aquell/a que a hores d'ara ja té al cap com ha de ser el producte que haureu d'obtenir. Té les idees molt clares i sap transmetre-ho als seus companys i companyes. En aquests moments, ja sap que obtindreu un gran èxit en aquesta empresa. La seva tasca és molt important perquè no només ha de ser l'encarregat de cercar imatges que il·lustrin el projecte. A més a més dirigirà la realització del material multimèdia. La resta de membres del grup hauran d'estar en aquest punt sota les seves ordres.

Potser fóra bo que parléssiu una mica de com i per què us distribuïu els rols d'una determinada manera. Podeu fer servir la següent guia. Comenteu-la amb el vostre professor/a. De totes maneres recordeu que la feina és conjunta i que tots els membres del grup decideixen per on s'ha d'anar!

Quins recursos farem servir?

Aquí teniu tot un llistat de recursos web que podeu fer servir.

Recordeu però que, en aquest sentit, teniu total llibertat de moviment. També podeu fer la recerca vosaltres mateixos utilitzant diferents cercadors.

Elaboració del projecte

- Un cop feta la consulta cada membre haurà de realitzar la feina que li pertoqui:

a) El biògraf haurà de sintetitzar tota la informació trobada en un resum coherent, cohesionat i adequat al context.

b) El crític literari haurà de fer el mateix amb l'obra de l'autor treballat tot estructurant i donant forma a la informació trobada.

c) El dissenyador haurà de començar a perfilar quina serà l'estructura general del projecte: Número de diapositives de la presentació, síntesi del contingut de cada diapositiva, disseny (color, format, text, imatges...). Tots els membres del grup hauran de consensuar l'estructura de la presentació.

- Comproveu que coneixeu el funcionament del Power Point. Recordeu, però, que el dissenyador/a ha de ser qui millor en conegui el seu funcionament. En cas contrari, demaneu ajuda al vostre professor.