HOME ICT

CURS TIC
Cerca en internet i e-mail. Pràctica G
Cerca guiada (Webquest)
Bernie Dodge, Creador-Inventor de les WebQuest. The WebQuest Page)

Podríem definir-la com l'activitat TIC per excel·lència. En aquest tipus d'activitat l'alumne cercarà, obtindrà, analitzarà i processarà una quantitat ingent d'informació que extraurà totalment dels recursos present a les WWW. Podem proposar-nos dos tipus de WEBQUEST: Una de curta durada on el propòsit sigui més general ( sense aprofundir en cap tema en concret) i una de llarga durada on aprofundirem en cada tema proposat.

La extensió de l'activitat ens marcarà el destinatari, tot i que generalment estan destinades a treballar-se en grup (activitats col·laboratives). Una pregunta encisadora, un tema controvertit, engrescador, polèmic... serà el punt de partida d'una activitat on és tant important la solució com el procés seguit per a trobar-la.

Objectius.
Fomentar la cerca d'informació.
Aprendre ha recopilar, seleccionar, ordenar, analitzar i explicar el que s'ha cercat.
Aprendre ha plantejar hipòtesis i ha determinar si aquestes han estat utilitzades adequadament.
Incrementant les habilitats de resumir, seleccionar, elaborar …
Adquirir maduresa per entendre fets subjectius extraïent informació de diverses opinions divergents.
Adquirir hàbits de treballt d’exactitud i de imparcialitat.
Fomentar el treball coorporatiu.
Aprofundir en la comprensió cercant informació de diferents fons de manera subjectiva.
Apendre a treballar sota l'emprenta d'un objectiu predeterminat amb uns condicionants especificats.
Potenciar la creativitat i l’expressió artística en la creació de documents elèctronics o tradicionals.
Potenciar l’autoconeixement.
I un sense fi d'objectius que vindran determinats pel desenvolupament particular de les vostres activitats

Mètode de treball
Cal triar un tema interessant i encisador pel grup d'alumnes.
El professor/a elaborarà una pàgina web amb una estructura tipica.
Estructura típica d'una WEBQUEST
  Resultats.
Augmentarem la capacitat d'anàlisi i d'extracció de conclussions personals sobre un tema determinat..
Augmentar la capacitat cognitiva de l'alumne tot augmentant-li la capacitat de decisió a l'hora de destriar una informació que en principi pugi ser vàlida per desenvolupar l'activitat.
Augmentar la confiança de l'alumne motivant-lo a participar obertament en debats a classe.
Augmentar les capacitats de treball en grup (participació, tolerància,...)
I un seguit important de resultats que vindran determinats pel desenvolupament particular de les vostres activitats

DownLoad Plug-in     JordianWeb ® © ™ Since 19/03/2003- DownLoad Plug-in