El dia 8 de juny vam assistir a un fenomen únic en aquest segle: el pas de Venus per davant del Sol, un trànsit. El proper no serà fins a 2117.

Per preparar la sessió ens vam quedar tota la nit al pati del centre. Aprenem a posar el telescopi en estació i aprofitem el temps per observar algun astre (si el temps ho permet). Tenim el nostre refractor de 150 mm de diàmetre i 1200 mm de focal.

Ens trobem els membres del grup més actius aquest curs.

Sergi Sisó, Albert Marí, Jordi Guiu, Carlos Arjona i Eric Martí, alumnes de 2n d'ESO.

Elvira Rives, Eulàlia Florensa, Sergi Guiu, Sílvia Sansi i Carlos Duarte, alumnes de Batxiller.

Francesc Ribes, Josep Rius i Xavier Palau, exalumnes.

Ah, i l'ajuda de dos gran amics, Juli Vallory, que ens va acompanyar gran part de la nit i matinada, i Xavier Franch.

07.22.37 Primer contacte   07.43.45 Segon contacte   13.09.36 Tercer contacte   13.28.01 Quart contacte

Fotografia feta amb una càmara reflex Minolta X300 a foco directe i 1/250 segons d'exposició (José Manuel Pérez)

Fotografia feta per Carlos Arjona amb una càmara digital a travès de l'ocular.

Fotografia feta per Jordi Guiu amb una càmara digital a travès de l'ocular.

Fotografia feta per Sergi Sisó amb una càmara digital a travès de l'ocular.

Fotografia feta per Albert Marí amb una càmara digital a travès de l'ocular.

Fotografia feta per Sergi Sisó amb una càmara digital a travès de l'ocular.

Fotografia feta per Eric Martí amb una càmara digital a travès de l'ocular.