IES Cristòfol Ferrer
4t ESO B
TECNOLOGIA
Els ports
Autors:Noemí ,Tania i jaume

EL PORT DE BARCELONA

Un port és la interfície on la mercaderia passa d'un mode de transport a un altre (de terrestre a marítim o a l'inrevés).

 

Enclau Geogràfic Estratègic

El Port de Barcelona esta situat en un enclau estratègic.

Alhora, el conjunt dels qui intervenen en les operacions portuàries, és a dir, el membres de la Comunitat Portuària, col·laboren solidàriament amb l’objectiu d’oferir als nostres clients les millors condicions tècniques, econòmiques i de seguretat, adaptant-se a les necessitats del pas de les mercaderies pel nostre port.

Amb 313 línies regulars, estem connectats a 423 ports arreu del món.

El creixement ha estat sostingut els darrers anys i d’acord amb el Pla Estratègic 1998-2010; les perspectives conforten els projectes d’ampliació que, contemplats al Pla Delta, permetran doblar la superfície terrestre del port i la línia d’atracada, i es triplicarà la superfície actual de la Zona


La Bocana Nord és la primera obra pertanyent a l’ampliació del Port de Barcelona que ha estat finalitzada.

La Bocana Nord és la nova porta del port i de la ciutat al mar i per la seva situació única entre Barcelona i el Mediterrani, esdevindrà una de les noves icones de la ciutat i del litoral català.

 

La llei obliga els agents empresarials i col·lectius que participen en la manipulació de les càrregues i les mercaderies en un recinte portuari, a la tramitació de la documentació administrativa; ja siguin declaracions, registres o comandes d'autoritzacions.Per tal que la transferència sigui àgil i ràpida aquí trobareu els procediments legals més importants que s'han d'emplenar per poder treballar amb la mercaderia que transita pel port.

 

Index dels Serveis a la Mercaderia:

  • Lliurament de Declaracions Sumàries i Manifestos de Càrrega
  • Autorització de Mercaderies Perilloses·
  • Registre de Consignataris·
  • Registre d'Empreses Estibadores
La dàrsena és part més resguardada d’un port usada para tasques de carrega, reparació o desballestament dels vaixells.

 

dàrsena de mercants
Darsena sud
Moll inflamables
Moll cotxes
Moll de ponent
Moll contenidors
Moll Sant Bertran
Moll de creuers
Marines i WTC
Dics secs i de pescadors

Dades tècniques

ESTADÍSTIQUES DE L’ANY EN EL PORT DE BCN

Ports de l’Estat ha presentat l’informe estadístic del tràfic de mercaderies del sistema portuari espanyol corresponent als dos primers mesos de l’any 2007.

El Port de Barcelona es situa a la tercera posició quant a tràfic total de mercaderies, amb més de 8,07 milions de tones manipulades durant els mesos de gener i febrer. Aquesta xifra suposa un increment del 7,41% respecte l’any anterior. En aquesta classificació Barcelona només es veu superat per Algesires i València, amb 11,16 i 8,08 milions de tones respectivament. Darrera de Barcelona es situen Tarragona (5,98) i Bilbao (5,85).

En l’apartat de nombre de contenidors, Barcelona també ocupa la tercera plaça amb 389.754 TEUs manipulats, per darrera d’Algesires (515.761) i València (470.507). L’increment registrat a Barcelona durant els dos primers mesos del 2007 s’apuja fins el 13,5% en relació als 343.390 TEUs de l’any 2006. Ocupen els següents llocs Las Palmas (200.573) i Màlaga (84.936).

Al global del sistema portuari espanyol s’han manipulat 73.143.411 de tones de mercaderies, amb un increment del 3,71% (70.527.924 l’any 2006). Pel que fa al tràfic de contenidors la xifra és de 1.994.263 TEUs, cosa que suposa un augment del 13,63% (1.755.079 el 2006).