|
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Llenguatge visual
Enguany la primera eina que
he fet servir per treballar la imatge amb els nens de P5 ha estat el PowerPoint.
Els de P5 tenim nom de peixos: escórpores, turbots i sardines i
vam cercar a traves d'internet imatges de diferents peixos amb els que
vam fer una primera presentació.
Va ser la primera vegada que els nens i nenes treballaven aquest curs
amb els ordinadors.
|
Aquest trimestre
estem fent "Gaudí" com a projecte i una de les activitats
ha estat la sortida a La Pedrera.
Amb la nova i flamant màquina digital vam fer un munt de fotos de
l'edifici, del taller i de les activitats que van fer els nens.
A partir d'aquestes vam preparar una presentació amb el Power Point
i vam recordar la nostra sortida tot descobrint petits detalls que se'ns
havien passat per alt.
A l'aula i amb paper i retolador van dibuixar La Pedrera. Mireu quins dibuixos! |
   |
A partir del
treball que vam fer al Postgrau he començat a presentar el Kidpix
als petits de P5.
Ha estat curiós com han reaccionat davant el programa. Hi ha nens
que no gosen fer res que no estigui pautat, els hi costa llançar-se
i investigar per si mateixos. Hi ha qui vol fer el que fan els altres però
no s'esforça en descobrir com fer-ho, vol la resposta immediata.
Però el més important és que tots els nens i nenes
gaudeixen amb els seus descobriments.
Les següents sessions han estat més fàcil, es sentien
segurs i recordaven les eines que volíen fer servir i han gaudit
molt amb les seves produccions. |
I
ara ve el millor |
La
Francesca Llopis és la mare de la Djuna, una nena de la nostra
classe. És artista i ha fet un dels plats que "El Periódico"
dona els diumenges amb motiu de l'Any Gaudí. La mare ens ha explicat
que va fer servir un programa informàtic per transformar la imatge
i ja us podeu imaginar que van dirs els nens i nenes: "nosaltres
podem fer el mateix amb el Kidpix" i dit i fet, cadascú
va triar una foto de les que haviem fet a La Pedrera i va començar
a manipular-la.
Podeu veure els resultats, no son els definitius, es van adonar que
amb tanta modificació era dificil endevinar quina era la imatge
transformada.
|
|
Gaire bé tots
van refer la seva imatge i van triar la porta de La Pedrera per fer la transformació,
potser per fer el mateix que la Francesca o tal vegada perquè era
més fàcil conservar la imatge. Mireu alguns dels que hem refet. |
|
No es va acabar la
feina. Teníem les imatges però no teníem els plats,
així que vam decidir fer-los amb volum amb papers de diaris enganxats
amb cola a sobre d'un plat de plàstic que ens feia de motlle. |
|
|
|
|
Un cop fets vam enganxar les imatges i vam
envernissar-los.
Veieu quins plats ens han quedat, oi que som
uns artistes?
|