-
Recollida
d’informació
-
D’ON? De
premsa, Internet, llibres, enciclopèdies, entrevistes, enquestes,
observació directa...
-
COM? Cal
apuntar les referències i escriure comentaris sobre el contingut i la
utilitat de la informació recollida.
-
ON? Cal
construir un dossier amb la informació recollida i classificada.
-
Redacció d’un
esquema
a.
Introducció: Tema a tractar, motius pels quals en parleu...
b.
Desenvolupament: És recomanable dividir-lo en tres parts (ni poc ni
gaire, sols el just per organitzar) i posar un títol a cadascuna de les parts
que anunciï els continguts que s’hi exposaran. Al seu torn podeu dividir cada
part en tres subparts: d’aquesta manera, organitzeu continguts i els feu
créixer.
c.
Conclusions: no cal que siguin gaire llargues, però sí que, com una bona
colònia, han de deixar rastre en el lector/a.
-
Estructuració de
continguts
-
Aquesta fase
consisteix a desenvolupar l’esquema anterior.
-
Cal
veure com s’integren, com s’escriuen i presenten al públic: format de les
entrevistes, to general de la narració (més o menys objectiu / subjectiu),
il·lustracions. Nosaltres construïm informació destinada a un mitjà
electrònic!!! No oblideu de passar pel
Diari de l’escola! Allà hi trobareu exemples
d’estructuració de continguts periodístics en un mitjà digital.
-
Redacció
-
v.1
-
v.2
-
v.3
-
[...]
v. n
-
Presentació en format web,
utilitzant el Mozilla com a redactor.

|