CEIP TANIT. Una escola oberta al món

Iniciescolacomunitat d'aprenentatgesomniAMPAOn sominTrANITMoodle

Què és
Bases
Pràctiques d'èxit
Precedents
Fases

Tanit
Orígens
Fase pilot
Fase del somni
Fase de concreció
Els plenaris
L'actualitat
Funcionament
Comissions
Projectes
Pla d'entorn
Ho hem fet possible
Noms anònims

Comunitats d'Aprenentatge

GRUPS INTERACTIUS

Són una organització flexible de l’ aula que pretén potenciar i accelerar l’ aprenentatge comunicatiu i cooperatiu mitjançant un seguiment individualitzat i grupal. És una estratègia didàctica activa i motivadora que optimitza els recursos humans i materials.

TERTÚLIES (LITERÀRIES) DIALÒGIQUES

Que entenem per lectura dialògica?:
Treballar la lectura en més espais que no només l' aula.
Treballar-la amb més diversitat de persones.

En l'Aprenentatge dialògic el que interessa són les interaccions i els diàlegs.

Leer y crear sentido partiendo de un texto
Fomentar la comprensión lectora
Educar en la lectura reflexiva y crítica
Favorecer la integración de los alumnos a la sociedad de la información

Que s' aconsegueix
Generar diàleg
Els alumnes s’ enriqueixen amb temes sobre actituds,sentiments, opinions…
Generen interaccions (clau de l’ aprenentatge)
Potencien l’ esperit crític.
Augmenta la necessitat de trobar informació perquè són conscients de les carències del seu propi coneixement.

INCLUSIÓ

La Inclusió fa referència a tos els grups en risc d'exclusió.

A l'escola podem acollir el dèficit (limitació, carència) i reduir la discapacitat (efecte del dèficit en el procés d'adaptació)

  • Una Comunitat d'Aprenentatge és, per definició, inclusiva
  • Una escola per a tots amb atenció a la diversitat
  • La diversitat entesa com quelcom positiu del que tots ens enriquim.
  • Altes expectatives.
  • Conèixer la discapacitat fa canviar percepcions.

L'èxit de les pràctiques inclusives com els Grups Interactius a fet que aquests s'exportessin a centres que no són Comunitat d'Aprenentatge

Pirineus 5-7 08923 Santa Coloma de Gramenet
93x.xxx.xxx ceip-tanit@xtec.cat