Crear entre tots un clima de benestar que faci que l’estança a la biblioteca sigui un veritable plaer.
Expositors per a les novetats literàries.
Treball a la biblioteca sobre el seu funcionament i muntatge. Que els alumnes siguin usuaris de la biblioteca, capaços de moure’s amb autonomia i saber quins materials hi ha i com buscar-los. Anar lliurement a la biblioteca i saber buscar el llibre que els interessa. Lectura i comprensió dels plànols o cartells indicadors que trobaran a la biblioteca. Mapes geogràfics, globus terraqüi; cartells indicadors per a la troballa de llibres. Proposar activitats de joc que permetin els alumnes implicar-se en les tasques de recerca,seguint la seva natural tendència a explorar i a satisfer la seva curiositat.
La biblioteca com a font de coneixements de tot tipus. Implicació de totes les matèries d’aprenentatge en la biblioteca escolar. Assistència a la biblioteca per a desenvolupar les àrees curriculars i les afeccions dels alumnes. Hi poden trobar tot allò que desperta la seva curiositat, una descoberta porta cap a una altra i això els pot ajudar a construir el pensament, juntament amb les experiències viscudes i les seves relacions interpersonals.
Lectures en veu alta en viu o enregistrades, de textos interessants i de qualitat literària. Lectures corals de textos poètics. Lectura dramàtica de textos teatrals. Durant aquestes lectures és possible que sorgeixin aquelles paraules “misterioses”, de les quals no en coneixen el significat, i que alimenten la seva imaginació, i que també li serviran per ampliar el seu vocabulari. Explicació de contes : pares, mestres, monitors de mitja pensió, biliotecària, alumnes, avis.
Decoració de la biblioteca escolar: Temes d’interès que canviaran periòdicament. Les finestres de la biblioteca poden ser un bon motiu de decoració i “unes finestres obertes a la imaginació”. Cada finestra ens pot endinsar en el món màgic d’un conte.
Llibreta de recull d’opinions sobre llibres llegits o contes que han despertat l’interès dels alumnes i que tenen ganes de que en quedi constància.
Diferents tipus de fitxes on els alumnes puguin explicar la seva impressió d’allò que han llegit. Models diferents per a cada Cicle o bé edat