L'ESCOLA
ENLLAÇOS

LECTORS I LECTORES
DESCRIPCIONS DELS PERSONATGES
La dona era neta, espavilada, treballadora i ho tenia sempre tot netíssim, però també era lladre perquè robava la pols de les estores dels veïns per poder ser feliç.D'aspecte físic era grassoneta, amb les extremitats molt primes i els cabells llargs i recollits.Anava vestida amb roba vella, davantal, carregada d'escombres, fregones i tot de sabons.
*DESCRIPCIÓA PARTIR DE LA LECTURA DEL CONTE DE LA SUPERMESTRESSA DE CASA.Berta Fréixer. 4t. 10-3-2003.

LLEGINT EL CONTE DE LA TOS PERDUDA HEM INVENTAT AQUESTS CONTES

Una dona parlava molt amb totes les veïnes, però les veïnes no tenien temps per perdre perquè treballaven tot el dia. Un dia una dona va pensar que li podia prendre la veu, però va pensar que tota sola no podia. Llavors va anar a dir-ho a les veïnes que li podien prendre la veu, però les veïnes van preguntar:- Però com ho farem, perquè deu costar molt?Una diu:- Podem fabricar una màquina per prendre-li la veu?I totes van dir:- Sí, i tant.I van fabricar un esprai per prendre-li la veu i li van prendre. Llavors la veïna anava pels carrers amb un paper a la mà que posava "Algú té la meva veu" i tothom deia que no i no va trobar mai més la seva veu.
OLGA MÁRQUEZ. 4t. 22-3-2003.

LA BICICLETA PERDUDA
Hi havia una vegada una nena que va perdre la bicicleta i l'anava a buscar al garatge i per tot arreu, però no la va trobar.Desesperada va anar a veure una seva amiga i en tenia una d'igual, però tenia una dhesiu blau. La nena li va dir que l'ajudaria a buscar-la. Varen passar per un pont i la varen trobar al costat d'un contenidor amb una roda rebentada. Un home que passava per allà va arreglar la bici i se'n van anar a fer un tomb.
ROGER MARTÍ. 3r. 7-4-2003

EL CONTE DE LA LLENGUA PERDUDA
Una vegada hi havia una nena que xerrava molt i un grup de persones grillades li van tallar la llengua. La nena es va despertar i anava a parlar però…- On era la seva veu?Havia deseparegut. La nena es va emmirallar i li faltava la llengua.Va agafar les empremtes dels llençols i va descobrir que li havien pres la veu uns lladregots. Va contractar un agent secret perquè els busqués.L'agent els va trobar en una muntanya que es diu Puigmal, els hi va agafar la llengua i la tornar a la nena.Joaquim Bosch. 4t.

EL CONTE DE LA NENA ENTREMALIADA
Hi havia una vegada una nena que era molt entremaliada, i era molt alta i prima, i sempre anava amb una fona.Vivia en un poble petit. Era el dia dos de novembre de 2003 i feia una mica de fred.Un dia, van anar al bosc amb els seus pares, per collir bolets. La nena tirava pedres als seus germans, trepitjava els bolets, i els seus pares la van renyar, i es va quedar una setmana sense jugar.I llavors se'n van anar a casa seva, i no va poder jugar
.ANNA MARCÉ. 3r. 3-2-03

EL CONTE DE LA NENA ENTREMALIADA
Una vegada hi havia una nena molt entremaliada, que sempre duia una brusa vermella i una faldilla lila, i unes sabates vermelles, i que vivia a Sant Quirze de Besora. Aquell poble era una mica gran, i també tenia una escola una mica gran.Això va passar a l'estiu,i feia molta calor.Un dia, la mare d'aquella nena la va fer enfadar i la nena es va enfadar, va obrir l'armari i va trencar totes les copes i els gots ect. La seva mare, quan ho va saber, la va castigar molt fort, no podia anar anar a jugar al carrer. La nena es va enfadar molt i va marxar de casa i es va quedar sense anar de vacances aquest estiu.B
BIBIANA SALVADOR. 4t. 3-2-03

EL CONTE DELS CABELLS VERDS
Un perruquer que era alt i gros i que vivia en una ciutat gran i cridanera es va quedar calb i no hi havia cap producte que li fes créixer els cabells . Amagava el seu cap pelat sota una perruca negre, arrissada però això de ser un perruquer calb el feia força desgraciat. Ala seva dona , que era simpàtica li feia força llàstima , i va pensar : - "s'ha de provar tot" , i d'amagat va afegir adob líquid, que tenia el seu marit . Una setmana després , al perruquer li va començar a créixer herba varda i tendre el cap . Semblava un camp d'herba en miniatura . Però els cabells d'herba nomès creixian an calbes de debò. Ala resta de caps , l'adob per a plantes no els feien cap efecte , havien de tenyir-se els cabells de verd. Però es veia de seguida qui tenia un cap d'herba autentic i qui no . Però això tothom enbejava aquells que duien gespa natural al cap . És clar que els caps d'herba de debò havien d'anar emb combte amb les vaques , els cavalls les ovelles i altres animals herbívors, que son els animals que nomès mengen herba.Per això van deixar d'anar al prat on hi vivíen els animals herbívors, perquè cada animal que els veia se'ls volía menjar el cap.
MÍRIAM ESTERLICH - 4t

PARLEM DEL LLIBRE
A mi m' agrada molt aquest llibre perqué els contes són molt estranys i bojos.El conte que m'agrada més és el conte dels cabells d'herba perqué és quasi Impossible que passi. NIL MATEOS. 4t. 7-4-2003.El llibre m'ha agradat molt perquè els contes eres humurístics, entretinguts i interessants.El meu conte preferit és el fer cola perquè s'enganxa molt amb la cola i era molt interesant.Els contes m'han agradat molt perquè són entretinguts i divertits.Els que m'han agradat menys són la família estranya.
Gil Ayats. 3r. 7-04-2003