LECTORS I LECTORES
+ contes que mai…Els nois i noies de cicle mitjà ens hem tornat uns escriptors i escriptores de primera. Llegiu els contes que hem fet a a partir de la lectura del llibre.
INVENTS: MAQUINICÀNIA
La meva màquina és petita, però molt llesta perquè fa gelats i quan algú crida:-MAQUINICÀNIA!Ella et porta gelats.Val 50 € amb 10 cèntims. Té la forma quadrada i va pintada de color groc, vermell i verd.Està en venda a Sant Quirze de Besora. Li agrada fer entremaliadures. Està feta amb un banu, trossos de llauna, botons i roba. A ella no li agraden aquests materials. Funciona amb piles. Té rodes, sinó no podria passejar-se per la casa. Es ven a la botiga de gelats.
RAQUEL PACHECO. 3r. 9-2-2003.
INVENTS: LA MÀQUINA DE FER ELS DEURES
A mi m'agradaria tenir una màquina perquè em fes els deures,. Prement el botó de dalt surt el llapis i comença a escriure, i si vols anar a jugar la pots graduar i posar l'hora que vulguis que et faci els deures. Seria rodona i de color vermell, verd, blau i groc.
La meva màquina seria petita i es podria posar a la butxaca. Tindria llapis, goma i maquineta. Valdria 10,55 € i es vendria en una botiga de Vic que es diria TOT PRÂCTIC.
LAURA CASARAMONA. 4t. 8-2-2003
INVENTS: ESCOMBRAASPIRADORA
Aquesta estranya màquina és molt pràctica per la neteja de la casa. Quan passes la part de baix per terra ho aspira tot i també ho neteja amb l'aigua. Tot passa cap amunt fins arribar al tub blau que ho torna a dins, però mentre passa pel tub es neteja.Serveix per netejar carrers, pisos, aparcaments, collegis, botigues, supermercats, hipermercats. Mercats i carrers. La màquina és gran com una escombra, de color marró. És molt pràctica, no pesa gaire i té cinc funcions diferents. A més funciona amb la lum del sol, i també es pot allargar per arribar als llocs més difícils.PREU: 700,50 eur.LLOC DE VENDA: La botiga de la neteja
Eric Candea, 4t. 6-2-2003.
INVENTS: LA MÀQUINA DE NETEJAR
La màquina de netejar seria una capsa de cartró amb cables a dins, amb fregona, escombra, plomall, etc. Es faria servir per a netejar i els faria un gran servei. Per a fer-lo funcionar s'ha de pitjar un botó i se li ha de parlar, per exemple: - Màquina de netejar, vés a escombrar. I la màquina t'obeeix.
Miriam Esterlich. 4t.
INVENTS: LA MÀQUINA DE FER ELS TREBALLS
La màquina de fer els treballs és molt útil per quan no saps fer els treballs de l'escola.La màquina té una petita pantalla que marca totes les coses correctes i amb una lletra molt ben feta. Fa uns treballs increïbles. La mestra ni s'ho creu, però nota la lletra i unes idees molt diferents.Funciona amb motor.La venen a les botigues d'electodomèstics.Només funciona amb paper de cartolina i també fa esquemes.
Neus Gibert.4t. 14-2-2003