Agrupant caramels

8° circolo didattico - Brindisi
Primary school “E. De Amicis”

• Utilitzar fraccions en situacions concretes.
  • Fraccionar grups d’objectes.

Diversos tipus d'objectes

Després d’haver assimilat el concepte de fracció d’un tot ( per exemple: un pastís, una rajola de xocolata, etc.), els alumnes han d’entendre el concepte de fracció com a operador aplicat a un nombre.

Durant una festa de l’escola i fent servir una expressió matemàtica connectada al concepte de fracció, la mestra proposa un repte als alumnes: els demana 2/5 de 15 caramels.

Caramels per a la festa
Cada grup d’alumnes rep alguns caramels

Ràpidament els alumnes comencen a buscar la solució del repte. Els alumnes que primer obtenen la resposta, són els que fan cinc grups de 3 caramels cadascun i després en trien dos. D’aquesta manera obtenen la solució, la mestra els havia demanat 2/5 de 15 que són 6 caramels.

El joc continua fent servir altres objectes en diferents quantitats.

Durant l’activitat és molt útil la cooperació entre alumnes i la motivació que representa el repte proposat per tal que els alumnes assolissin els objectius .