..Trucades telefòniques.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Escola Básica 2,3 D. João de Portel |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Edat: 8 anys Objectius: • Resoldre problemes en contextos matemàtics, adaptant diferents estratègies i avaluant dels resultats. • Desenvolupar el raonament i la comunicació matemàtic, formular i comprovar conjectures, justificar i explicar els resultats. • Comunicar-se oralment i per escrit, utilitzant el llenguatge natural i llenguatge matemàtic, interpretar, expressar i discutir els resultats, els processos i les idees matemàtiques. Materials: Introducció:
(10 minuts)
(15 minuts) Part central:
(55 minuts) Cloenda:
(10 minuts) Observacions: La discusió ha deixat en evidència que la millor estratègia per resoldre aquest problema és d'utilització d'una taula i la justificació més entenedora de la solució és la que consisteixen sumar nombres consecutius des de zero al nombre total de persones involucrades en el intercanvi de trucades telefòniques.
Els alumnes poden resoldre amb facilitat aquest repte i les conclusions que assoleixin els permeten adquirir un cert coneixement de les qüestions matemàtiques involucrades. Encara que resolen la tasca sota la supervisió del professor, ho fan de forma autònoma i per tant, són ells els constructors del seu propi aprenentatge. |