..... Fraccions i daus .....

• Cojecturar resultats d'un experiment.
  • Experimentar i recollir dades de manera sistemàtica.
  • Redactar conclusions d'un experiment expressant matemàticament els resultats.
  • Introduir les fraccions en aquest context.

Daus, fulls de paper, llapis, pissarra, guix.

Taula de freqüència, atzar, possibilitat, probabilitat.

La mestra explica que faran una activitat amb daus. Hauran de llençar dos daus, 40 vegades cada grup i calcular la diferència. Anotant els resultats que després hauran de traspassar a la taula dibuixada a la pissarra.occur.

Cada noi/a, abans d’iniciar les tirades, escriu en un paper quin resultat creu que sortirà més sovint. I se’l guarden.
Un cop fetes les primeres 20 tirades, es fa una primera recollida de dades i una primera anàlisi. Aquí ja poden sortir algunes idees. Després les parelles fan les 20 tirades que resten i s'afegeix la informació a la taula.

Els alumnes veuen que el resultat que més es repeteix és 1 i aleshores la mestra els demana que individualment esbrinin per què passa això i que intentin argumentar-ho per escrit. Un cop fet per escrit, es fa una exposició oral dels diferents arguments.
La mestra llença la pregunta: Com podíem expressar matemàticament aquests resultats?