.....Napoleó i la centena.....

-Introduir la centena
-Relacionar la centena amb la desena
-Treballar la graella numèrica

Cartolines, llapis de colors, pega.

La mestra comença l’activitat cantant la cançó "Napoleó tenia cent soldats" i proposa: si volem dibuixar 100 soldats, quants n’ha de fer cadascú?
Després d'arribar a la conclusió de que cada nen ha de fer-ne quatre, cadascú dibuixa, acoloreix i retalla els seus soldats. Un cop els han fet tots, la mestra pregunta com els poden comptar per assegurar que n’hi ha 100 i com els enganxaran per fer un mural.
Després de moltes propostes, un alumne proposa agrupar els soldats de 10 en 10. Els enganxen sobre una gran cartolina negra agrupats d'aquesta manera i al costat indiquen la desena a la que estan associats.
Un cop fet el quadre podem dir que l’exèrcit dels soldats de Napoleó formen una centena.
Assenyalant un soldat la mestra pregunta, quants soldats té per sota, al costat dret a la mateixa línia, per sobre, etc.