|
Teranyines i aranyes |
|||||||||||||||||||||||||||||
Rèplica de l'Escola Sadako
a una |
||||||||||||||||||||||||||||||
Edat: Objectius:
Part central: Després de fer-ho vàries vegades es posen per grups i ho van fent per torns. Cloenda: Després de jugar una estona amb les teranyines la mestra planteja que facin el mateix problema individualment. En un full tenen dibuixades dues teranyines amb les aranyes i en una altre full tenen sis insectes dibuixats. Els alumnes han de pintar i retallar els sis insectes per després enganxar-los a les teranyines, decidint quants n’atrapa cada aranya. En acabar han d'escriure la descomposició del sis obtinguda. A les següents fotografies se'n poden veure tres exemples:
Materrials:
Part central: La mestra explica una nova situació: "En un forat d’un tronc del bosc, vuit insectes estan fent una festa. A prop d’allà es passeja una aranya molt espavilada, i en sentir tant soroll treu el nas i diu: ui, ara sí que no passaré gana. Entra de cop a dins del tronc i se’n porta uns quants insectes". La mestra posa dins d’una bossa negra, que representa el forat del tronc, alguns insectes i dóna la bossa a un dels alumnes. El nen que té la bossa posa la mà a dins i comptant, sense mirar, els insectes que han quedat "dins del tronc", ha de dir quants se n’ha menjat l’aranya. |
||||||||||||||||||||||||||||||