. ..... .... Fulles i marietes ..... .....
Agrupamento Vertical de Portel
Portugal

4 i 5 anys

• Treballar el sentit numèric.
• Identificar i donar exemples de diferents descomposicions dels nombre sis.
• Apropar-se a sumes i restes senzilles.
• Fer servir diferents models de resolució d’un problema: manipular, representar gràficament, representar amb símbols.

Dues fulles d’arbre i sis marietes fetes en cartolina, retallades i pintades, fulls DIN A4, retoladors, llapis de colors.

Es comença amb una història ambientada amb una cançó sobre marietes. Es distribueixen al atzar les sis marietes sobre les dues fulles i es dibuixa la distribució obtinguda i es representa amb símbols el resultat.
Es demana als alumnes que explorin altres distribucions de les marietes sobre les fulles i que representin les seves descobertes al full DIN A4 que se’ls ha lliurat.
S’exposen els treballs dels alumnes.

Aquesta activitat es desenvolupa al llarg de dos matins i requereix que altres activitats amb el mateix esquema (cerca i registre de diferents descomposicions d’un nombre) però amb nombres més petits hagin sigut treballades amb anterioritat.

Rèplica