.Balances matemàtiques
Skogsbackeskolan
Karlstad

Objectiu:
Donar als alumnes l'oportunitat de treballar amb el concepte d'igualtat, a partir de contes i el la seva traducció en símbols matemàtics.

Material:
Una balança matemàtica com la de la foto.

La mestra comença la classe explicant als alumnes una cosa que li ha passat aquest matí: “quan venia des de casa meva cap aquí, primer he vist tres gats i després d'una estona he vist cinc gats més. Quants gats he vist en total en el meu camí cap a l'escola?”

La mestra agafa la balança i penja d'un mateix braç dues peces: una al tres i l'altra al cinc. Quan un alumne contesta la pregunta que ella ha fet en la introducció, la mestra comprova la resposta penjant una peça al nombre indicat per l'alumne però a l'altre braç de la balança. Si els braços de la balança estan equilibrats es dóna per correcta la resposta i la mestra escriu la suma a la pissarra fent servir nombres.

Els alumnes expliquen els seus propis contes relacionats amb la suma, els seus companys donen el resultat, els verifiquen amb la balança i escriuen la suma a la pissarra.

És important assegurar-se que tots els alumnes entenguin la relació entre l'equilibri dels braços de la balança i la igualtat establerta per la suma.