..Trobar el mateix valor..
Skogsbackeskolan
Karlstad

Objectiu:
Ser capaç de comparar la representació gràfica d’una fracció, un nombre fraccionari, un nombre decimal i un percentatge.

Targetes plastificades amb la representació gràfica (targetes verdes), l’expressió fraccionària (blaves) i l’expressió decimal (vermelles) associades als percentatges més comuns, per exemple, 100%, 75%, 60%, 50%, 40%, 25%, 20%, 10%, 1% (en targetes grogues)

Vocabulari:
Fracció, percentatge, nombre decimal.

S’ensenya el que hi ha en una targeta i els alumnes han de buscar en les altres una expressió que equivalgui al nombre representat en la primera targeta.

En tenir totes les targetes identificades, els alumnes han de llegir en veu alta l’expressió que apareix a les targetes

• Aquesta activitat permet graduar la seva dificultat. Per exemple, es pot començar treballant només amb les targetes blaves i verdes, incorporar després les grogues I per últim les vermelles.

• També permet diferents modalitats: un alumne pot treballar sol, per parelles o en petits grups.

• S’hi pot incloure un sistema d’autocorrecció: si al revers es dibuixa una corba que travessi a les 4 targetes equivalents els alumnes sabran si ho han fet bé només girant-les i verificant si hi ha continuïtat entre les línies que hi ha dibuixades al revers de les 4 targetes.