Edat:
8-9 anys
Objectiu:
Aprendre com arrodonir nombres naturals a la centena més propera.
Introducció:
Arrodoneix els següents nombres a la desena més propera.
13……….10 |
57………..60 |
84………….80 |
47……….50 |
85………..90 |
46……….....50 |
61……….60 |
32………..30 |
98…………100 |
Quan s’arrodoneix un nombre amb una xifra més petita de 5 al lloc de les unitats es deixa la mateixa xifra que ja tenia al lloc de les desenes. Quan s’arrodoneix un nombre amb una xifra més gran o igual que 5 al lloc de les unitats s’augmenta en un la xifra que tenia al lloc de les desenes. Així el nombre 42 s’arrodoneix a 40 i 45 a 50.
Part central:
Arrodoneix els següents nombres a la centena més propera.
112………….100 |
860………..900 |
470……………500 |
340………….300 |
757………...800 |
510……………500 |
690………….700 |
956……….1000 |
635……………600 |
Per fer aquests arrodoniments hem de mirar la xifra de les desenes. Si el nombre acaba en menys de 50 s’arrodoneix a la centena inferior i si acaba en 50 o més es farà a la centena superior. Així el nombre 257 s’arrodoneix a 300.
Arrodoneix els següents nombres a la centena més propera.
712………….. |
898……………… |
482…………… |
385…………. |
725……………… |
320…………… |
605………….. |
975……………… |
235…………… |
Cloenda:
Discussió sobre qüestions relacionades amb l’arrodoniment que fem servir a la nostra vida diària:
- estimació de preus en comprar o de distàncies en viatjar
- càlcul aproximar del nombre de persones en un lloc molt concorregut o de la quantitat de cotxes en un aparcament
- predicció del pes d’objectes o de les dimensions d’una habitació
|