...............Arrodonint...............
Yunus Emre Primary School
Karaman

Edat:
8-9 anys

Objectiu:
Aprendre com arrodonir nombres naturals a la centena més propera.

Introducció:
Arrodoneix els següents nombres a la desena més propera.

13……….10
57………..60
84………….80
47……….50
85………..90
46……….....50
61……….60
32………..30
98…………100

Quan s’arrodoneix un nombre amb una xifra més petita de 5 al lloc de les unitats es deixa la mateixa xifra que ja tenia al lloc de les desenes. Quan s’arrodoneix un nombre amb una xifra més gran o igual que 5 al lloc de les unitats s’augmenta en un la xifra que tenia al lloc de les desenes. Així el nombre 42 s’arrodoneix a 40 i 45 a 50.

Part central:
Arrodoneix els següents nombres a la centena més propera.

112………….100
860………..900
470……………500
340………….300
757………...800
510……………500
690………….700
956……….1000
635……………600

Per fer aquests arrodoniments hem de mirar la xifra de les desenes. Si el nombre acaba en menys de 50 s’arrodoneix a la centena inferior i si acaba en 50 o més es farà a la centena superior. Així el nombre 257 s’arrodoneix a 300.

Arrodoneix els següents nombres a la centena més propera.

712…………..
898………………
482……………
385………….
725………………
320……………
605…………..
975………………
235……………

Cloenda:
Discussió sobre qüestions relacionades amb l’arrodoniment que fem servir a la nostra vida diària:

  • estimació de preus en comprar o de distàncies en viatjar
  • càlcul aproximar del nombre de persones en un lloc molt concorregut o de la quantitat de cotxes en un aparcament
  • predicció del pes d’objectes o de les dimensions d’una habitació