FRIENDS 4 NUMBERS

DEVELOPING NEW TEACHING STRATEGIES

BRINDISI, ITÀLIA

Direzione Didattica Statale VIII Circolo

El “VIII Circolo” està integrat per dos escoles primàries i cinc parvularis distribuïts entre Brindisi i Tuturano, dues poblacions de la província de Brindisi en la regió de Puglia.

L'escola primària de Brindisi, anomenada "S. Pertini", està situada en una zona perifèrica de Brindisi anomenada Paradiso, una zona on abunden els blocs de pisos i alguns espais verds.

L'escola primària de Tuturano, anomenada "E. De Amicis" està a uns 10 km de Brindisi. El centre de Tuturano es compon per cases de planta baixa, mentre que la perifèria està formada per blocs de pisos. Els alumnes que assisteixen a les escoles de Tuturano, provenen de les zones rurals i arriben a l'escola pel servei d'autobús escolar.

La majoria de les famílies estan formades per mestresses de casa, treballadors ocasionals i treballadors agrícoles. Hi ha una minoria de famílies sense feina, alguns d'ells guanyen la vida mitjançant activitats il·legals.

La manca d'oportunitats culturals i estructurals dels dos territoris és la raó per què el "VIII Circolo" sent el deure i la necessitat imperiosa d'assumir un paper d'animador cultural i d'assumir la promoció de nombroses iniciatives per tal d'integrar l'escola i el territori local.

El "VIII Circolo" té 800 alumnes:
• 495 a l'Escola Primària (302 a Brindisi i 193 en Tuturano)
• 305 al Parvulari (201 a Brindisi i 104 en Tuturano)
Els mestres a l'escola primària són 57 (un 9 a Brindisi i 15 a Tuturano)

El "VIII Circolo" com a objectius bàsics de la seva activitat educativa, estableix els principis d'igualtat, d'igualtat d'oportunitats, d'atenció de les diferències, d'obertura, d'eficiència, de l'ensenyament gratuïta.
En particular, en Educació Infantil, l'objectiu és promoure:
• Desenvolupament de la identitat;
• Desenvolupament de l'autonomia;
• Desenvolupament de les competències;
• Desenvolupament del sentit de la ciutadania.
A l'escola primària,s'afegeix l'objectiu d'adquirir els aprenentatges bàsics.
El "VIII Circolo" emfatitza algunes qüestions importants, com ara l'aprenentatge en un marc multicultural, que és la pedra angular de la ciutadania europea, el suport a grups desafavorits i la lluita contra el baix rendiment escolar en prevenció de l'exclusió.

El "VIII Circolo" és una escola laica, però inclou la dimensió religiosa, tant catòlica com d'altres, amb el degut respecte i de conformitat amb la petició expressa dels pares.

Per obtenir més informació sobre l'escola, consulteu la pàgina web: www.scuola-8circolobrindisi.it