Observacions:
Aprofitant que el contorn de l'escola fa 200 m es dedica una estona per al càlcul i la relació d'unitats preguntant, per exemple:
Quantes voltes hem de fer per aconseguir 1km?
Després es fa una valoració de com ha anat l'organització del grup i si els estris que han usat els han anat bé o si altres els hagués anat millor.
Lliçó
2:
Cercles i circumferències
Objectius:
- Mesurar la longitud d'un cercle.
- Descobrir la relació que hi ha entre el diàmetre i la longitud del cercle: nombre PI.
- Conèixer els elements d'un cercle.
- Dibuixar cercles amb radis concrets amb el compàs.
- Aprendre a anotar-se dades, fer esquemes, dibuixos, taules.
- Resoldre problemes relacionats amb el tema.
Materials:
Roda de mesurar, cinta mètrica i compàs
Vocabulari:
Cercle, circumferència, radi, diàmetre, centre.
Introducció:
Amb diferents estris de mesura els alumnes van al pati de l'escola i amb les línies del camp de bàsquet mesuren els diàmetres i les diferents longituds dels cercles. Ho fan usant peus, pams o la roda de mesurar. En prenen nota.
Part central:
A la classe es fan els càlculs: dividint la longitud amb el diàmetre. Es veu que dóna al voltant de 3 (2,89. 3,2...). Aleshores s'anomena PI aquest nombre i es fa l'acord d'assignar-li el valor 3.14.
Els alumnes busquen informació al google sobre els decimals del número PI i què representa aquest número.
En aquest punt la mestra introdueix algunes dades històriques sobre PI.
Cloenda:
Es tanca el tema dibuixant circumferències de diferents mides, donant radis o diàmetres diferents i calculant les seves longituds.
Des de l'àrea de ciències naturals en simultani es treballa amb el cercle de colors de Newton.
Observacions:
L'activitat ha anat força bé i es veu la conveniència de fer altres treballs, des de plàstica, amb el compàs.
|