Dibuixar circumferències

Skogsbackeskolan
Karlstad (Suècia)
karlstad@kube-comenius.eu

Dibuixar línies rectes que envoltin un cercle que té per radi l'amplada del regle utilitzat.

Paper DINA4, llapis, llapis de cera i un regle.

La mestra reparteix un full a cada alumne i els demana que marquin un punt al centre del full. A continuació, han de col·locar el regle de manera que una banda del regle passi pel punt marcat i per l'altra banda del regle han de dibuixar una línia que travessi tot el full. Després, i sense que el regle deixi de passar pel punt marcat, han de girar-lo una mica en el sentit de les busques del rellotge i tornar a dibuixar una línia, sempre per la banda oposada a la que toca el punt marcat. Es continua amb el mateix procés fins completar una volta sencera.

En acabar, la mestra convida als alumnes que pintin els seus dibuixos tal com vulguin.

Una vegada que es va ensenyar el procés als alumnes no van presentar cap inconvenient per reproduir aquest preciós patró individualment. El resultat visual es veu intensificat quan acoloreixen el dibuix i molts es sorprenen en veure el cercle al mig del full sense acabar d'entendre com havia aparegut.

Clicar aquí per
veure una rèplica