Comentaris a l'activitat:

Proposada per
Skogsbackeskolan
de Karlstad (Suècia)

Durant la trobada dels mestres de les tres escoles involucrades en aquest projecte, realitzada en Barcelona en maig de 2007, les mestres sueques ens van donar a conèixer un document on recollien activitats de geometria realitzades durant aquest curs de les quals només una part són les que estan penjades en www.kube-comenius.eu

En aquest document varem poder apreciar que l'activitat “Dibuixar circumferències amb un regle” havia estat presentada als alumnes com a part d'una sèrie d'activitats sobre la representació de circumferències amb diferents eines. Ens ha semblat que donar informació sobre algunes d'aquestes altres activitats pot ser molt enriquidor per entendre quin sentit s'havia donat al treball amb l'activitat “Dibuixar circumferències amb un regle” i destacar la importància de presentar als alumnes un objecte geomètric en contextos diversos i vinculat a diferents eines de construcció (entre elles "un regle" una eina que inesperadament també permet dibuixar corbes).

Activitat:
Fer una circumferència amb un tros de corda i una estaca

(Skogsbackeskolan)

Trossos de corda de diverses llargàries.
Estaques de fusta d'aproximadament 30 cm de longitud .

La mestra divideix la classe en grups de tres alumnes, surten al camp de futbol, dóna a cada grup un tros de corda i una estaca i els demana que dibuixin amb aquestes eines una circumferència sobre el terra.

Activitat:
Fer una circumferència amb un compàs

(Skogsbackeskolan
)

Fulls de paper, cartolines negres, compassos, llapis de cera, tisores i pega.

La mestra indica als alumnes que dibuixin circumferències sobre el paper amb el compàs (prèviament havia ensenyat com es fan circumferències sobre la pissarra amb un compàs per aquest tipus de superfície). Les circumferències podien ser grans o petites, l'única condició que havien de complir era que els cercles es tallaren entre sí per poder retallar després amb més facilitat la figura resultant.
Acoloreixen els cercles i peguen la figura retallada sobre una cartolina negra perquè ressalti.