Figures geomètriques fora de l'escola
Skogsbackeskolan
Karlstad (Suècia)

Lliçó 1: Construir figures geomètriques al bosc

Identificar i construir les següents figures geomètriques: quadrat, circumferència, rectangle i triangle.

Cordes de saltar

Planificació:
Els alumnes surten al bosc organitzats en petits grups, la mestra reparteix les cordes de saltar i dóna les instruccions perquè construeixin les quatre figures amb les cordes.

Lliçó 2: Pintar i mesurar figures geomètriques sobre la neu

- Pintar una figura geomètrica sobre la neu.
- Mesurar-la i calcular el perímetre.
- Estimar el perímetre de figures dibuixades sobre la neu.

Pintures, pinzells i una corda d'un metre de longitud per a cada grup.

Abans de sortir al pati, la mestra divideix la classe en cinc grups i indica a cada grup quina figura geomètrica ha de dibuixar i mesurar: un cercle, un rectangle, un quadrat, un triangle i un octàgon.

Els alumnes surten al pati i cada grup tria un lloc sobre la neu on farà la figura que ha indicat la mestra. La dibuixen i amb l'ajuda de la corda d'un metre, la mesuren i calculen el perímetre.

Es demana als alumnes que no comentin el resultat que han obtingut als integrants dels altres equips perquè com a cloenda de l'activitat, els nens i nenes hauran d'estimar el perímetre de les figures que no han construït.

Els nens i les nenes van gaudir molt pintant la neu i van fer figures molt boniques. En un primer moment van tenir dubtes al mesurar les figures quan les mides eren superiors o inferiors al metre que mesurava la corda que els havia donat la mestra. Però després de discutir-ho es van adonar de com fer-ho dividint la corda en trossos de 50 cm, 25 cm i 12 cm. Les estimacions dels perímetres van ser prou acurades.

Tornar a
"Geometria"