Introducció:
Abans de sortir al pati, la mestra divideix la classe en cinc grups i indica a cada grup quina figura geomètrica ha de dibuixar i mesurar: un cercle, un rectangle, un quadrat, un triangle i un octàgon.
Part central:
Els alumnes surten al pati i cada grup tria un lloc sobre la neu on farà la figura que ha indicat la mestra. La dibuixen i amb l'ajuda de la corda d'un metre, la mesuren i calculen el perímetre.
Cloenda:
Es demana als alumnes que no comentin el resultat que han obtingut als integrants dels altres equips perquè com a cloenda de l'activitat, els nens i nenes hauran d'estimar el perímetre de les figures que no han construït.
Observacions:
Els nens i les nenes van gaudir molt pintant la neu i van fer figures molt boniques. En un primer moment van tenir dubtes al mesurar les figures quan les mides eren superiors o inferiors al metre que mesurava la corda que els havia donat la mestra. Però després de discutir-ho es van adonar de com fer-ho dividint la corda en trossos de 50 cm,
25 cm i 12 cm. Les estimacions dels perímetres van ser prou acurades. |