Biologia humana
|
Visió global del cos humà mitjançant
l'estudi de l'anatomia i fisiologia dels diferents teixits,
òrgans, aparells i sistemes.
La matèria va dirigida a l'alumnat interessat
per temes relacionats amb la salut i l'educació
física.
|
Ciències de la Terra i del medi ambient *
|
S'estudia la composició (materials), l'estructura
(disposició) i la història de la Terra (evolució)
al llarg del temps.
Així mateix es treballen a nivell regional i local
mapes i talls geològics.
|
Dibuix tècnic *
|
Estudi, sobretot pràctic, de temes com: construccions
de dibuix geomètric, sistemes de representació
(introducció al sistema dièdric i axonometria)
i dibuix industrial aplicat.
|
Estada a l'empresa
|
Consta d’unes 70 hores que representen dos crèdits.
S’acostuma a fer a l’estiu entre primer i segon. L’horari
és flexible segons acord amb cada empresa.
Pràctiques de treball: coneixement de la realitat
del món productiu. Es concertarà d'acord
amb les preferències de l'alumne, l'orientació
del tutor i la disponibilitat de places de l'entorn. L'avaluació
tindrà en compte les valoracions fetes pel professor
i per l'empresa.
|
Física *
|
Els aspectes més importants de la física
per als alumnes del batxillerat biosanitari.
|
Francès
|
Continuació de la segona llengua estrangera (francès)
per als alumnes que n'han fet a ESO o tenen un nivell
equivalent. En cas de dubte s’ha de consultar el seminari
de Francès.
|
Història de Catalunya
|
Història de Catalunya des dels orígens
fins ara.
|
Informàtica
|
Informàtica d'usuari: processador de textos, full
de càlcul i base de dades.
S'aprofundeix en temes com: iniciació a la programació,
telemàtica, multimèdia, tractament de la
informació numèrica, segons els interessos
i possibilitats dels alumnes.
|
Literatura universal
|
Es farà un estudi dels autors i corrents estètics
més importants de la literatura universal. Cada
trimestre treballarem un llibre significatiu bo i repassant
els gèneres i les tècniques literàries.
Quan s'escaigui farem les referències adients a
les literatures catalana i castellana.
|
Mecànica *
|
Conceptes bàsics d’estructures, màquines,
mecanismes, hidràulica i pneumàtica. Preparació
per a les carreres d’enginyeria o arquitectura o bé
per als cicles superiors de formació professional
de metall, maquinària i construcció.
|
Psicologia
|
La psicologia estudia la conducta i la personalitat humana;
obre les portes al coneixement científic del nostre
comportament, la nostra personalitat, les nostres reaccions,
frustracions, desigs, capacitats, etc.
S'estudien: el procés d'aprenentatge, la personalitat
humana, la intel·ligència, les motivacions, i alguns
corrents com: Reflexologia, Conductisme, Constructivisme,
Psicoanàlisi...
|
Química *
|
Els aspectes més importants de la química
per als alumnes del batxillerat tecnològic.
|
Religió
|
És només per als alumnes matriculats de
religió. És una matèria comuna que
es fa a l’horari d’optatives.
Religió i Cultura actual: els grans canvis de
la nostra societat i la seva incidència en les
pràctiques i les creences religioses. Presència
de l'ateisme i la increença en la nostra societat:
raons de l'ateisme en diferents pensadors (Feuerbach,
Marx, Nietzsche, Freud, el món de la ciència...).
Postmodernitat i Religió. Indiferència religiosa
i decepció enfront de les organitzacions religioses.
Els nous moviments religiosos i el món de les sectes.
Què és fe?: anàlisi i estudi de l'actitud
del creient.
|
Simbologia religiosa
|
En la nostra vida quotidiana, usem sovint els símbols
per expressar aquelles coses més profundes i més
personals. També les religions, a més de
les paraules i les idees, que sovint són fredes,
usen, amb abundància, el llenguatge suggerent dels
símbols. Estudiarem i descobrirem el significat
d'aquest tipus de llenguatge religiós, en la nostra
cultura, a través de l'art, les tradicions i les
festes populars del nostre país.
|