Aspectes generals de funcionament

 
     
 

 

COMUNICACIÓ ENTRE FAMÍLIES i MESTRES
 

Entrevistes personals família-mestres

Cada tutor s’entrevistarà al llarg del curs amb totes les famílies dels seus alumnes.

  • Educació Infantil de 3 anys farà la primera entrevista amb les famílies al llarg del mes d’octubre.
  • Els altres nivells d’Educació Infantil i Primària iniciaran les entrevistes el mes d’octubre i aniran citant a totes les famílies.

Els pares que vulguin parlar amb el/la mestre/a abans no els citi, poden demanar l’entrevista .

  • Ed.Infantil i Cicle Inicial a través d’un imprès que té a la seva disposició la Carme, la conserge de l’Escola, o bé demanar-la directament a la tutora.
  • Cicle Mitjà i Cicle Superior a través de l’agenda del seu fill/a.
  • Aquest és el calendari i l'horari d'entrevistes per a aquest curs:

MESTRE/A

GRUP-CLASSE

DIA

HORARI

Begoña

P-3 A

Dimecres

9:50 a 10:30 h

Cristina

P-3 B

Divendres

9:50 a 10:30 h

Sílvia

P-4 A

Dimecres

9:50 a 10:30 h

Maite

P-4 B

Dijous

11 a 12 h

Anna / Míriam

P-5 A

Dimarts

10:30 a 11 h/ 12 a 12:30 h

Laia

P-5 B

Dilluns

9:50 a 10:30 h

Marta

1r A

Dimarts

10:50 a 11:40 h

Mary

1r B

Divendres

11:40 a 12:30 h

Fina

2n A

Dilluns

15 a 16 h

Carme I. / Núria A.

2n B

Divendres

9:30 a 10:20 h

Flori

3r A

Divendres

11:40 a 12:30 h

Begoña

3r B

Divendres

11:40 a 12:30 h

Santiago

4t A

Dimarts

11:40 a 12:30 h

Fina F.

4t B

Dijous

11:40 a 12:30 h

M. Jesús

5è A

Dimarts

10:50 a 11:40 h

M. Cruz

5è B

Dijous

9:30 a 10:20 h

Elena M.

6è A

Dimecres

9:30 a 10:20 h

Elena B.

6è B

Dilluns

10:50 a 11:40 h

Marco

Aula d’acollida

Dilluns

15 a 16 h

Concepció

Esp. anglès

Divendres

11:40 a 12:30 h

Carme C.

L. Castellana CM

Dimarts

15 a 16 h

Fidel

Esp.Música

Dimecres

11:40 a 12:30 h (quinzenal)

Maria

Esp. anglès

Dijous

11:40 a 12:30 h

Quim

Esp. E. Física

Dijous

10:50 a 11:40 h

Antonio / Pilar

Esp. Ed. Especial

Dimarts

matí

Si volen parlar amb qualsevol persona de l’Equip Directiu cal demanar-ho anticipadament per escrit (a través d’un imprès que té a la seva disposició la conserge de l’Escola. L’horari d’atenció de l’Equip Directiu és :

  • Direcció : Dilluns de 8:30 a 9:30 h
  • Prefectura d’estudis : Dimarts de 8:30 a 9:30 h
  • Secretaria : Dilluns de 8:30 a 9:30 h

Informes d'evolució i aprenentatge dels alumnes

Els informes escrits són un resum de l’evolució escolar dels nostres alumnes, tant pel que fa a l’assoliment dels aprenentatges com a la seva actitud. Als nivells d’ Educació Infantil se’n fan dos al llarg del curs (seran lliurats a les famílies en els mesos de febrer i juny). Pel que fa a l’Ed. Primària els informes són tres, i la seva entrega coincideix amb el final de cada trimestre natural (desembre, abril i juny).

Justificacions escrites

Sempre que es produeixi un fet no habitual en l’ assistència del nen/a a l’ Escola o bé en l’administració de medicaments, necessitarem un justificant per part de la família.

L’escola no és un servei mèdic. Per aquest motiu no subministrarem cap medicació als alumnes sense una prescripció mèdica (on constin la dosificació, l’horari i forma d’administració) amb la qual el pediatra justifiqui la necessitat de donar-la en horari escolar. És IMPRESCINDIBLE que l’esmentada prescripció mèdica vagi acompanyada d’una autorització signada pels pares.

Tant si un alumne arriba tard, com si cal que surti abans de l’hora, la família ha de comunicar-ho al mestre tutor a través d’ un escrit, justificant el motiu del retard o bé de la sortida anticipada. Als alumnes d’Ed. Infantil l’imprès d’aquesta justificació el facilitarà la tutora. Al C. Inicial es farà el justificant a la llibreta missatgera. Al Cicle Mitjà i Superior aquesta justificació serà a través de l’agenda.

Els nens i nenes poden sortir més d’ hora de l’ Escola per causes justificades ( visites mèdiques, assistència a teràpies ...) però mai podran fer-ho sols. Siguin del curs que siguin, per tal que un alumne pugui sortir abans d’hora de l’ escola caldrà que el vingui a buscar el pare, la mare o bé un adult degudament documentat i autoritzat pels pares. 

Cal recordar que l’ Ensenyament és de caràcter obligatori per a tots els infants fins als 16 anys. És per aquest motiu que l’ administració es fa càrrec de controlar l’assistència dels nens i nenes a l’Escola i aplica un pla d’ absentisme a les famílies que no porten els seus fills d’una forma sistemàtica. Els mestres tenen el deure de portar un control d’aquesta assistència, per això, quan un alumne falta pel motiu que sigui, cal que porti un justificant signat pels pares explicant el motiu de la seva absència. Aquest justificant també serà facilitat a les famílies pel mestre/a tutor/a ens els cursos d’ Ed. Infantil i Cicle Inicial, i a través de l’agenda en els cursos del Cicle Mitjà i Superior.

Circulars i fulls informatius

Sempre que l’Escola hagi de donar alguna informació la lliurarem per escrit, a través dels nens i nenes. En el cas dels més petits, cal que els pareso mares mirin sempre a la bosseta o carpeta, doncs ells, sovint, no es recorden dels papers que els hi han donat.

Cal recordar que l’Escola necessita tenir sempre actualitzada la fitxa personal de l’alumne; per tant, cal que la família comuniqui qualsevol canvi (domicili, telèfon…) que s’hagi produït des de la inscripció de l’alumne.

ACTIVITATS DE CAIRE PEDAGÒGIC

Educació Religiosa

L’Escola també imparteix classes de religió als alumnes els pares dels quals així ho hagin sol·licitat. L’opció que fa la família és vàlida per a tota l’ escolaritat. En cas de desitjar un canvi cal demanar-ho per escrit a la direcció del Centre abans de finalitzar el curs i només es pot fer canvi al finalitzar cada curs, no es poden fer canvis enmig d’un curs.

Educació Física

Per poder participar a la classe d’EducacióFísica cal anar ben equipat. És necessari portar una samarreta i uns pantalons esportius (xandall o meiba). De calçat, sabatilles d’esport, preferiblement amb cordons. Un cop finalitzada la sessió, els nens i nenes de 1r i 2n es rentaran cara i mans, es pentinaran i es canviaran de roba. La roba de recanvi que caldrà portar és tant d’interior (calcetes, calçotets, mitjons…), com per vestir. És molt important que la roba estigui marcada amb el nom del nen o la nena, sobretot amb els més petits. A partir de 3r, es dutxaran i es canviaran de roba. Per dutxar-se cal portar sabó, xancletes, tovallola, pinta i casquet de bany. En cas de no poder realitzar la sessió d’Educació Física, per malaltia o lesió, caldrà portar un justificant mèdic.

Natació

El alumnes de 1r i 2n de Primària faran NATACIÓ. La natació és obligatòria, doncs forma part de l’àrea d’Educació Física. Aquesta activitat es realitzarà a les instal.lacions Cracksportsclub durant la segona meitat del curs (data d’inici a concretar), previsiblement la tarda de dijous els grups de 1r i la tarda de divendres els grups de 2n. Prèviament a l’inici de l’activitat es realitzarà una reunió informativa en relació a aquest tema. El cost d’ aquesta activitat (59 euros) es cobrarà separat de la quota de material escolar i serà carregat al compte corrent d'aquestes famílies a l’inici del 2n trimestre del curs.

Sortides pedagògiques

Les sortides formen part de les activitats didàctiques per a assolir els objectius de les diferents àrees de treball, per tant, és necessari que els alumnes hi assisteixin. Si hi ha alguna causa justificada per no anar a la sortida s’haurà de comunicar amb antelació al tutor. Les sortides seran comunicades a l es famílies a través d’una carta, i també en aquesta web, i la forma de pagament serà mitjançant ingrés bancari que caldrà que fer efectiu a qualsevol agència de la Caixa de Manlleu, al compte de sortides que serà indicat a la carta. És IMPRESCINDIBLE portar al tutor o tutora el resguard del banc i que es respectin les dates límit de pagament que es donen, per a facilitar l’organització de la sortida i evitar-nos problemes en la contractació dels autocars.

Celebració de festes populars

Amb la celebració d’ aquestes festes pretenem treballar dos aspectes fonamentals: un de caire pedagògic, de coneixement dels costums i tradicions propis de la nostra cultura; i un altre de caire més convivencial i festiu.

A l’Escola celebrarem tots plegats les següents festes populars:

  • Fi de 1r trimestre, Nadal: 21 de desembre
  • Sant Jordi: 23 d’abril
  • Fi de curs: 20 de juny.

Educació Infantil celebrarà també la Castanyada (31 d’octubre).

Ed. Infantil i C.Inicial celebraran també el Dijous Gras (15 de febrer) i el Carnestoltes (al llarg de la quarta setmana de febrer).

Només durant l’etapa d’Ed. Infantil està inclosa entre les activitats de caire pedagògic la celebració dels aniversaris dels alumnes. A partir de primer (etapa d’Ed. Primària) les celebracions particulars (aniversaris, sants, etc) no estan considerades activitats de caire pedagògic i no correspon la seva celebració a l’horari escolar lectiu (no porteu llaminadures, pastissos, sucs, invitacions, etc).

Activitats complementàries

A més de les sortides, tots els alumnes de l’Escola realitzen dostipus d’activitats complementàries per a completar alguns aspectes de la seva formació. Aquestes activitats són les següents:

  • Activitats culturals relaciones amb el món del cinema, la música, el teatre i els museus que organitza l’Associació Cultural de Granollers i subvenciona en part l’Ajuntament de Granollers. Enguany el pagament d’aquestes activitats l’haureu de fer efectiu durant la primera quinzena d’octubre a qualsevol oficina de la Caixa de Manlleu i cal donar el resguard de l’ingrés al tutor/a del vostre fill/a.
  • Taller d’expressió artística que es realitzen a l’escola per Sant Jordi i que tenen per objectiu desenvolupar la part més creativa de l’expressió.

Material fungible escolar

El material fungible que l’alumne utilitza a classe (llapis, bolígrafs, retoladors, pintura, fang, paper, colors…) és comú, i del seu subministrament se n’encarrega l’Escola. Els pares paguen una quota anual, els mestres compren el material a majoristes i la Secretària de l’Escola s’encarrega de portar els comptes.

La quota escolar inclou els següents conceptes : el material fungible que s’utilitza a classe, el material no fungible que s’utilitza al llarg de l’escolaritat ( calculadora, compàs...), i el cost dels tallers d’expressió plàstica (tallers de St. Jordi).

El total del rebut us serà carregat al vostre compte corrent al llarg del 1r trimestre del curs. En cas de tenir més d’un fill/a l’escola, es cobrarà cada mes un rebut, començant per el del fill/a més petit.

Les quotes a les diferents etapes escolars són les següents :

QUOTA DE MATERIAL i ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES curs 06-07

Etapa
Material

Tallers

Sant Jordi
TOTAL
Educ. Infantil (3,4,5 anys)
57€
10€

67 euros

Educ. Primària
68€
10€

78 euros

 

El menjador escolar

La titularitat fiscal i laboral del menjador és de l’empresa de restauració Tasta’m. La quota de menjador per aquest curs és de 5,65 euros/dia per alumne/a de primària fixos i 5,96 euros/dia per alumne d’educació infantil fixos. Si es fa ús del servei de forma esporàdica la quota és de 7,10 euros/dia . El cobrament del servei dels alumnes fixos es fa per mesos, a l’inici de cada mes i mitjançant domiciliació bancària.

En el cas dels alumnes de P-3a la quota mensual s’afegeixen 4,50 euros/alumne en concepte de despeses relacionades amb l’activitat de migdiada (llençols).

En cas d’al·lèrgia o intolerància a algun aliment, caldrà portar certificació mèdica que ho acrediti. Per una indisposició passatgera que necessiti dedieta caldràavisar a la Sra. Rosa Pont, la coordinadora del menjador.

L’horari de visites de la coordinadora del menjador és de 8:30 a 8:45 (primària) i de 9 a 9:15 (ed. Infantil), de dilluns a divendres. Si volen parlar amb les monitores del menjador cal demanar l’entrevista a través de la coordinadora.

Les famílies dels alumnes d’Educació Infantil de 3 anys rebran cada més un informe del menjador. Els altres alumnes d’Educació Infantil i Primària rebran un informe trimestral.

 

 

Malalties i accidents

En cas que un nen o una nena patís un accident o es posés malalt, s’avisarà immediatament a la seva família per tal que aquesta se’n faci càrrec. Si no es pot localitzar cap familiar, es traslladarà a l’alumne a un centre sanitari, amb un taxi i acompanyat d’un mestre que restarà allà amb ell fins que la famíliaes pugui fer càrrec del nen o nena, o bé ja estigui curat i pugui tornar a l’Escola. Si l’accident és molt greu, es cridarà una ambulància per traslladar-lo a un centre sanitari, mentrestantdes de l’Escola s’intentarà localitzar la seva família per posar-la al corrent de la situació.

 

 

Associació de mares i pares d'alumnes

A l’Escola hi ha una Associació de mares i pares dels alumnes , l’AMPA. Dins d’ aquesta entitat és on les mares i els pares dels nostres alumnes poden desenvolupar una tasca de suport i col·laboració més global per al’Escola. Periòdicament l’AMPA realitza reunions de juntaobertes a tothom.

Si és del vostre interès posar-vos en contacte amb algun representant d’aquesta associació per informar-vos i/o col·laborar-hi ho podeu fer adreçant-vos a:

Mireia Massot, Presidenta.

Elisabet Navarro , Sots-presidenta