El Menjador

GESTIÓ

L’Escola té subcontractat el servei de menjador escolar amb l’empresa de catering Tasta’m i bon profit, S.L.

Aquesta empresa s’encarrega de:

• Tots els aspectes de tipus laborals derivats de la contractació de cuineres i monitores.

• L’ elaboració dels menús.

• La provisió diària d’aliments.

• La programació del temps d’oci dels alumnes que fan ús del servei.

• La programació del treball dels hàbits alimentaris.

• L’administració econòmica del Menjador ( cobrament als usuaris, pagaments a l’empresa, tramitació de rebuts domiciliats ...).

La Direcció s’encarrega del manteniment i reposició del menatge de cuina, maquinària, i del material lúdic i didàctic. També s’encarrega de vetllar per la coherència pedagògica de les actuacions que es produeixen dintre del menjador i és la responsable última d’aquest servei.

La Coordinadora del Menjador és na Rosa Pont.El seu horari d'atenció a les famílies és cada dia,

de 8.30h a 9.30h del matí.

USUARIS

Poden ser usuaris del Menjador tots els nensi nenes de l'Escola que prèviament ho sol·licitin.

Contemplem dues modalitats d'usuaris:

FIXOS: Són els nens i nenes que es queden a dinar cada dia ( o com a mínim dos dies a la setmana) durant tot el curs.

EXTRES: Aquells que es queden a dinar un dia, de forma esporàdica i excepcional.

ATENCIÓ: Per utilitzar aquest servei cal comprar uns tiquets a l'oficina de la Caixa de Manlleu del Passeig de la Muntanya i lliurar-los a la bústia del menjador.

HORARIS

Excepte els dies que fem jornada intensiva (de l’1 al 22 de juny), l'horari del servei de Menjador és

INFANTIL: de 12 del migdia a 3 de la tarda.

PRIMÀRIA: de 12.30 del migdia a 3 de la tarda.

Durant aquesta franja horària els comensals dinen i fan altres activitats lúdiques i didàctiques.

Els alumnes de3 anys accedeixen directament al menjador tot just surten de l’aula (a les 12 h) i comencen a dinar abans que els altres alumnes. Un cop acaben de dinar, marxen a la sala-dormitori a fer la migdiada. Els llençols que es fan servir per a la migdiades es renten setmanalment (si és necessari , abans). D'això s’encarrega l'Escola i ho paguen els pares.

Progressivament a partir de les 12 h es van incorporant al menjador la resta d’alumnes del primer torn

(P-4 i P-5).

A les 13.30h hi ha un segon torn del servei (alumnes de 1r a 4rt) que accedeixen al menjador un cop que ja ha acabat tot el primer torn de comensals.

A la mateixa hora, els alumnes de 5è i 6è dinen a la Biblioteca de l'escola.

EL DINAR

El dinar es cuina a l'Escola. L'Escola disposa d'una cuina adientment equipada. L’empresa Tasta’m i bon profit, S.L. té contractades una cuinera i dues ajudantes de cuina que, cada dia, reben els productes i elaboren el dinar.

El dinar consta de 2 plats, postres, pa i aigua.

La confecció del menú mensual intentem que sigui variada i equilibrada. Els menús són proposats per l’ empresa del menjador i revisats pel Servei de Salut de l'Ajuntament, per tal que siguin adequats als nens i nenes.

A primer de mes es dóna a cada nen/a una còpia de tots els menús d'aquell mes (si, per a qualsevol motiu el nen/a no ho porta, cal que el demaneu a la Coordinadora del Menjador).

Dieta: Si hi ha justificació mèdica i de forma eventual, es pot seguir un règim.

Totes les taules tenen estovalles de tela que es renten cada dia.

MONITORS

L'empresa Tasta’m i bon profit, S.L. té contractat un equip de quinze monitors/monitores, els quals s'encarreguen de:

• Recollir el seu grup de nens i nenes, a les 12 del migdia (Educació Infantil) i 12.30h (Educació Primària)

• Fer amb ells activitats de lleure, plàstica, etc. fins a l'hora de dinar.

• Fer-los fer files, rentar-se les mans i entrar al Menjador per dinar.

• Servir-los el dinar.

• Ensenyar, fomentar i vigilar la pràctica dels bons hàbits a la taula (fer servir els coberts, menjar en silenci, etc...).

• Controlar que mengin.

• Després de menjar, fer amb ells activitats variades fins a l'hora de fer files per entrar a classe.

• Elaborar un informe trimestral sobre el comportament i l’assoliment dels hàbits alimentaris dels alumnes ( en el cas dels nens i nenes d’E. Infantil de 3 anys l’ informe comença essent setmanal; a partir del segon trimestre és mensual).

• Atendre (abans i després que arribi el monitor responsable corresponent) els alumnes que a més de fer ús del servei de menjador realitzen activitats extraescolars durant l’horari de migdia

FINANÇAMENT

El menjador és un servei complementari que l'Escola ofereix als pares que ho necessiten i que, de forma voluntària accepten les condicions amb les que s'oferta el servei.Per tant:

No rep cap ajut ni subvenció de l'Administració (s'ha d'autofinanciar).

Totes les despeses que origina el seu funcionament les han de pagar els pares dels nens i nenes que ho fan servir