|
|
|
|
L'escola Pública
Antoni Doltra està situada al municipi de Pineda, concretament
al barri del Poblenou.
Depèn del Departament
d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya .
Acull des d'Educació
Infantil tres anys fins a sisè de Primària.
A la nostra escola
oferim:
- Un ensenyament actiu amb uns mètodes propis i actualitzats
- Un projecte educatiu coordinat d'educació infantil i primària
- Uns espais adequats a cada nivell i unes instal·lacions i
recursos actualitzats segons les noves tecnologies.
- Un equip de mestres que treballen de forma coordinada.
- Un tarannà democràtic que estimula la participació
dels pares, mestres i alumnes.
- Un ambient familiar i acollidor.
Algunes de les activitats
de projecció externa de l'Escola són les següents:
- Revista escolar.
- Sortides i estades culturals .
- Participació a Ràdio Pineda.
- Visites periòdiques a la Biblioteca del barri i participació
en les activitats que allà s'organitzen.
- Participació a les activitats que organitza l'Ajuntament.
|
|
|
|
|
 |
L'escola Antoni Doltra
es declara laica i pluralista.
- Com a escola
pública i en el marc legal que prescriu la igualtat en drets
de tots els ciutadans davant l'Administració, és respectuosa
amb les diverses maneres de pensar i és oberta a tothom.
- Cap família, cap alumne, cap dels treballadors no podrà
ser discriminat per raó de la seva confessionalitat o aconfessionalitat
religiosa.
- De la mateixa manera és respectuosa amb les diverses concepcions
filosòfiques del món i de la vida i amb les diverses
ideologies polítiques.
- En aquest marc de respecte mutu no hi poden tenir cabuda actituds
d'adoctrinament, de proselitisme o de sectarisme.
Respecte l'ensenyament
de la religió als alumnes que n'hagin fet l'opció, aquesta
s'ha de presentar bàsicament com un fet social, cultural i històric
des d'un enfocament pluralista i respectuós amb les opcions ideològiques
en general i, dins d'aquestes, les conviccions religioses tant de professors
com d'alumnes.
Tanmateix, pensem
que les festes populars regeixen la vida quotidiana de la nostra societat,
per tant aquestes es celebraran sense excloure'n cap contingut fonamental.
|
|
|
|
LLENGUA
D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE
|
 |
L'escola pretén
garantir un coneixement satisfactori del català i el castellà
en acabar l'educació primària.
Utilitzem el català
com a primera llengua i en reforcem l'aprenentatge mitjançant processos
d'immersió lingüística.
Es procura normalitzar
l'ús del català a l'escola com a llengua de comunicació
oral, escrita, a l'administració, el retolament del centre...
|
|
|
|
|
 |
La nostra escola,
com a comunitat de coneixement, d'aprenentatge i d'investigació,
prioritza els valors de l'argumentació, el sentit crític
i la diversitat a partir d'una dinàmica de cooperació.
Partim de la visió
constructivista del procés ensenyament - aprenentatge i, per tant,
la metodologia del Centre tindrà com a marc els següents punts:
- L'aprenentatge haurà de ser funcional i significatiu
- Es parteix dels coneixements previs dels alumnes
- Es treballarà a cada cicle d'una manera globalitzadora.
- S'activaran els processos a través dels quals s'aprenen:
atenció, imitació, observació, experimentació,
indagació, reflexió, associació, memorització,
memorització comprensiva i expressió en diferents llenguatges
.
- S'evitaran mètodes tancats i s'afavorirà que els nens
i les nenes pensin i siguin crítics.
- A l'hora d'ensenyar i d'avaluar, es tindran en compte tots tres
tipus de continguts : procediments, fets i conceptes i actituds, valors
i normes.
- Es donarà ajut constant als alumnes per estimular-los i que
puguin seguir endavant en el seu desenvolupament intel·lectual,
fisiològic i psicomotor.
- S'afavorirà la capacitat d'equilibri i autonomia personal
- Es fomentarà dins l'aula el treball en grup per aprendre
a compartir punts de vista, considerar arguments dels altres, ser
tolerant i aportar intervencions positives i constructives .
- Es tindrà una aula acollidora, familiar, còmoda i
oberta a qualsevol tipus de temes a tractar.
|
|
|
|
EDUCACIÓ
COM A PROCÉS INTEGRAL
|
 |
El nostre objectiu
principal ha de ser formar persones íntegres.
La nostra escola entén
l'educació com a procés integral que es desenvolupa tot
tenint en compte les dimensions individual i social de l'alumne, que cerca
el seu desenvolupament i perfeccionament en àmbits ben diversos:
físic, intel·lectual, afectiu... considerant el conjunt
de capacitats i potències de l'alumne.
Segons l'informe de
la UNESCO dirigit per Jacques Delors es considera que mitjançant
l'educació s'han de desenvolupar quatre grans tipus d'aprenentatges:
- aprendre a ser
- aprendre a conviure
- aprendre a conèixer
- aprendre a fer
|
|
|
|
PLURALISME
I VALORS DEMOCRÀTICS
|
 |
La normativa vigent
encarrega als centres escolars no universitaris la formació en
el respecte als drets i llibertats fonamentals i en l'exercici de la tolerància
i de la llibertat dins dels principis democràtics de convivència.
Partim de la realitat
bàsica d'una societat plural en el terreny de les idees polítiques
i religioses, de les tasques socials i de les situacions econòmiques.
La funció de l'escola, doncs, és orientar i ajudar els nens
i les nenes en l'aprenentatge de la convivència i de la solidaritat,
amb una actitud crítica envers allò que els envolta.
L'adoctrinament i
les activitats antidemocràtiques quedaran excloses.
|
|
|
|
|
 |
D'acord amb els principis
d'igualtat de drets i no discriminació que inspiren l'activitat
educativa, l'ensenyament que es proporciona als nens i les nenes es desenvolupa
en un marc de coeducació.
Entenem la coeducació
com un principi que va més enllà d'un simple enfocament
d'ensenyament mixt. Així doncs, dins la nostra metodologia didàctica
s'evitaran conductes que posin èmfasi en els papers tradicionals
atribuïts a l'home i la dona i es proporcionaran als alumnes imatges
diversificades i no convencionals d'un sexe i l'altre.
Es tindrà en
compte en triar els llibres de text i les lectures, en els criteris d'agrupament
dels alumnes, els exemples, problemes, imatges ...
|
|
|
|
|
 |
L'Escola respectarà
les característiques pròpies de cada alumne i, en conseqüència,
intentarà atendre'ls particularment en el seu desenvolupament personal
i cognitiu .
|
|
|
|
|
 |
L'escola estarà
relacionada el més intensament possible amb les diferents entitats
del municipi i en especial amb les entitats del barri de Poblenou .
|
|
|
|
MODALITAT
DE GESTIÓ INSTITUCIONAL
|
 |
La idea d'una escola
democràtica implica la necessitat d'una participació real
i efectiva en la seva gestió de tots els estaments que la componen
per mitjà de les vies establertes i dels representants elegits
per cada un d'aquests estaments
|
|
|