QUI SOM ?

 
 

 

QUI SOM?

 

L'escola Pública Antoni Doltra està situada al municipi de Pineda, concretament al barri del Poblenou.

Depèn del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya .

Acull des d'Educació Infantil tres anys fins a sisè de Primària.

A la nostra escola oferim:


- Un ensenyament actiu amb uns mètodes propis i actualitzats
- Un projecte educatiu coordinat d'educació infantil i primària
- Uns espais adequats a cada nivell i unes instal·lacions i recursos actualitzats segons les noves tecnologies.
- Un equip de mestres que treballen de forma coordinada.
- Un tarannà democràtic que estimula la participació dels pares, mestres i alumnes.
- Un ambient familiar i acollidor.

Algunes de les activitats de projecció externa de l'Escola són les següents:


- Revista escolar.
- Sortides i estades culturals .
- Participació a Ràdio Pineda.
- Visites periòdiques a la Biblioteca del barri i participació en les activitats que allà s'organitzen.
- Participació a les activitats que organitza l'Ajuntament.

 
 
 
CONFESSIONALITAT

 

L'escola Antoni Doltra es declara laica i pluralista.

- Com a escola pública i en el marc legal que prescriu la igualtat en drets de tots els ciutadans davant l'Administració, és respectuosa amb les diverses maneres de pensar i és oberta a tothom.
- Cap família, cap alumne, cap dels treballadors no podrà ser discriminat per raó de la seva confessionalitat o aconfessionalitat religiosa.
- De la mateixa manera és respectuosa amb les diverses concepcions filosòfiques del món i de la vida i amb les diverses ideologies polítiques.
- En aquest marc de respecte mutu no hi poden tenir cabuda actituds d'adoctrinament, de proselitisme o de sectarisme.

Respecte l'ensenyament de la religió als alumnes que n'hagin fet l'opció, aquesta s'ha de presentar bàsicament com un fet social, cultural i històric des d'un enfocament pluralista i respectuós amb les opcions ideològiques en general i, dins d'aquestes, les conviccions religioses tant de professors com d'alumnes.

Tanmateix, pensem que les festes populars regeixen la vida quotidiana de la nostra societat, per tant aquestes es celebraran sense excloure'n cap contingut fonamental.

 
 
 
LLENGUA D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE

 

L'escola pretén garantir un coneixement satisfactori del català i el castellà en acabar l'educació primària.

Utilitzem el català com a primera llengua i en reforcem l'aprenentatge mitjançant processos d'immersió lingüística.

Es procura normalitzar l'ús del català a l'escola com a llengua de comunicació oral, escrita, a l'administració, el retolament del centre...

 
 
 
LÍNIA METODOLÒGICA

 

La nostra escola, com a comunitat de coneixement, d'aprenentatge i d'investigació, prioritza els valors de l'argumentació, el sentit crític i la diversitat a partir d'una dinàmica de cooperació.

Partim de la visió constructivista del procés ensenyament - aprenentatge i, per tant, la metodologia del Centre tindrà com a marc els següents punts:


- L'aprenentatge haurà de ser funcional i significatiu
- Es parteix dels coneixements previs dels alumnes
- Es treballarà a cada cicle d'una manera globalitzadora.
- S'activaran els processos a través dels quals s'aprenen: atenció, imitació, observació, experimentació, indagació, reflexió, associació, memorització, memorització comprensiva i expressió en diferents llenguatges .
- S'evitaran mètodes tancats i s'afavorirà que els nens i les nenes pensin i siguin crítics.
- A l'hora d'ensenyar i d'avaluar, es tindran en compte tots tres tipus de continguts : procediments, fets i conceptes i actituds, valors i normes.
- Es donarà ajut constant als alumnes per estimular-los i que puguin seguir endavant en el seu desenvolupament intel·lectual, fisiològic i psicomotor.
- S'afavorirà la capacitat d'equilibri i autonomia personal
- Es fomentarà dins l'aula el treball en grup per aprendre a compartir punts de vista, considerar arguments dels altres, ser tolerant i aportar intervencions positives i constructives .
- Es tindrà una aula acollidora, familiar, còmoda i oberta a qualsevol tipus de temes a tractar.

 
 
 
EDUCACIÓ COM A PROCÉS INTEGRAL

 

El nostre objectiu principal ha de ser formar persones íntegres.

La nostra escola entén l'educació com a procés integral que es desenvolupa tot tenint en compte les dimensions individual i social de l'alumne, que cerca el seu desenvolupament i perfeccionament en àmbits ben diversos: físic, intel·lectual, afectiu... considerant el conjunt de capacitats i potències de l'alumne.

Segons l'informe de la UNESCO dirigit per Jacques Delors es considera que mitjançant l'educació s'han de desenvolupar quatre grans tipus d'aprenentatges:


- aprendre a ser
- aprendre a conviure
- aprendre a conèixer
- aprendre a fer

 
 
 
PLURALISME I VALORS DEMOCRÀTICS

 

La normativa vigent encarrega als centres escolars no universitaris la formació en el respecte als drets i llibertats fonamentals i en l'exercici de la tolerància i de la llibertat dins dels principis democràtics de convivència.

Partim de la realitat bàsica d'una societat plural en el terreny de les idees polítiques i religioses, de les tasques socials i de les situacions econòmiques. La funció de l'escola, doncs, és orientar i ajudar els nens i les nenes en l'aprenentatge de la convivència i de la solidaritat, amb una actitud crítica envers allò que els envolta.

L'adoctrinament i les activitats antidemocràtiques quedaran excloses.

 
 
 
COEDUCACIÓ


D'acord amb els principis d'igualtat de drets i no discriminació que inspiren l'activitat educativa, l'ensenyament que es proporciona als nens i les nenes es desenvolupa en un marc de coeducació.

Entenem la coeducació com un principi que va més enllà d'un simple enfocament d'ensenyament mixt. Així doncs, dins la nostra metodologia didàctica s'evitaran conductes que posin èmfasi en els papers tradicionals atribuïts a l'home i la dona i es proporcionaran als alumnes imatges diversificades i no convencionals d'un sexe i l'altre.

Es tindrà en compte en triar els llibres de text i les lectures, en els criteris d'agrupament dels alumnes, els exemples, problemes, imatges ...

 
 
 
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

 

L'Escola respectarà les característiques pròpies de cada alumne i, en conseqüència, intentarà atendre'ls particularment en el seu desenvolupament personal i cognitiu .

 
 
 
ESCOLA OBERTA AL BARRI

 

L'escola estarà relacionada el més intensament possible amb les diferents entitats del municipi i en especial amb les entitats del barri de Poblenou .

 
 
 

MODALITAT DE GESTIÓ INSTITUCIONAL


 

La idea d'una escola democràtica implica la necessitat d'una participació real i efectiva en la seva gestió de tots els estaments que la componen per mitjà de les vies establertes i dels representants elegits per cada un d'aquests estaments