PLANTEJAMENT INSTITUCIONAL

Missió:
L'Escola Ausiàs March té com a missió educar i formar nens i nens entre 3 i 12 anys procurant que esdevinguin persones responsables, solidàries, respectuoses, segures i competents en les diferents habilitats socials i personals.
Amb aquest fi el centre es defineix com a democràtic, plural, inclusiu, estimulador de la iniciativa i de l'auto-aprenentatge, potenciador dels valors individuals i col·lectius, innovador i coeducador. Per treballar aquests valors es potencia una gestió participativa i responsable de tots els membres de la comunitat educativa.

Visió:
La nostra escola vol esdevenir un referent de formació en el barri i vol proporcionar, a tota la comunitat un entorn de treball participatiu i motivador que faciliti la implicació de tots en el projecte educatiu. És per això que volem:
• Millorar el nivell de competències bàsiques del nostre alumnat per assolir habilitats socials i personals.
• Reforçar les estratègies d'aprenentatge bàsiques que permetin millorar la seva formació acadèmica.
• Fomentar el gust per treballar en un entorn agradable.
• Implicar a tots els membres de la comunitat educativa en el procés de formació.
• Afavorir el respecte i la cordialitat entre tothom: pares, mares, alumnat, professorat, personal extern,.....
• Aprofundir sistemes de gestió que millorin la tasca docent general i facilitin la relació famíla-escola.
• Incentivar l'acció tutorial.

Valors:
L'educació que oferim es caracteritza per:
• El respecte.
• La coeducació
• El català com a llengua vehicular.
• Una línia metodològica comuna i afí a tota la comunitat educativa.
• La participació positiva i responsable en la gestió del Centre.
• La il·lusió.

Santa Coloma de Gramenet