TELEVISIÓ I FAMÍLIA
  • La responsabilitat del que veuen els infants a la televisió és bàsicament de les persones adultes que hi conviuen. És bo pactar amb ells la selecció de programes adequats a la seva edat i als seus interessos. Ensenyem-los a triar.

• Limitem el temps que els infants dediquen a la televisió. El televisor no ha d'estar tot el dia encès. Apaguem-lo quan el programa seleccionat s'hagi acabat.

• Procurem mirar la TV amb els nostres fills i filles i comentem els programes i la publicitat. Aprofitem els valors de la televisió.

• Ensenyem als infants a qüestionar i valorar allò que veuen a la televisió, estimulant la seva capacitat crítica. Ajudem-los a entendre la diferència entre realitat i ficció.

• Si no podem estar amb els nostres fills i filles, interessem-nos pel que miren i pels motius de les seves preferències.

• Mirar la TV no ha de treure hores de son, que són necessàries per al bon desenvolupament físic i psíquic dels nostres infants.

• Traurem més profit de la TV utilitzant el vídeo o el DVD per enregistrar els programes que puguin interessar més els nostres infants.

• Busquem alternatives al consum televisiu: jugar, llegir, fer esport, anar amb els amics/amigues... Hi ha moltes coses a fer a més de mirar la TV.

• No deixem que la televisió sigui l'única font d'informació i l'única opció cultural dels nostres infants. Ajudem-los a interessar-se per la premsa, la ràdio, el cinema, els concerts, el teatre...

• Recordem que els infants tendeixen a imitar la manera de fer dels adults també pel que fa a la televisió.