EDUCACIÓ INFANTIL
El cicle d'infantil de 0 a 3 anys esdevé el primer contacte en el món educatiu.
Un món ple d'il·lusió, de fantasia... El que volem és ajudar a l'infant en el seu desenvolupament emocional, físic i social.
En aquesta etapa a més, el nen desenvolupa la parla i la comunicació, aprenent les primeres normes de convivència i relació.
La col·laboració de la família és imprescindible per crear un clima de confiança.
Dins l'etapa d'Educació Infantil, el cicle de Parvulari comprèn 3 cursos (dels 3 als 6 anys). L'objectiu d'aquests cursos és el de permetre:
- El progressiu descobriment i creixement personal.
- La formació d'una autoimatge positiva.
- La possibilitat de relació amb els altres.
- L'observació i descoberta de l'entorn més proper.
- L'adquisició de valors, hàbits i pautes de conducta que afavoreixin la seva autonomia personal i la seva integració a la societat.
Tot això es porta a terme a través de:
- El treball a les aules i fora d'elles.
- Sessions de psicomotricitat.
- Sortides culturals.
- Iniciació a l'anglès en les aules.
- Tallers i racons.
- Tres grans àrees que fan referència a la descoberta de l'entorn social i natural i a la introducció dels diferents llenguatges: el matemàtic, el musical, el plàstic i el verbal
Iniciació a l'Anglès
La metodologia està basada fonamentalment en l'ús dels mitjans audiovisuals dels quals disposem. Tenen dues sessions setmanals en les quals es treballa la familiarització amb la llengua anglesa i l'aprenentatge de cançons.
Informes d'avaluació
Els professors disposen de materials per seguir la tutoria dels alumnes: Llistats de classe, telèfons de contacte, fitxes i formularis amb les dades de l'alumne, fitxa de tutoria individualitzada per a cadascun dels alumnes, fitxes de registre ...
L'ús principal d'aquest material és per continuar el procés educatiu de cada nen/a i oferir-lo als pares en les reunions que mantenen amb ells. Lecto-escriptura La metodologia és activa i basada en l'adquisició de les nocions fonamentals per a l'aprenentage de la lectura. Els continguts estan distribuïts al llarg del cicle, perquè, a la fi del mateix, l'alumne acabi llegint i escrivint. |