L'experiència pedagògica que porta a terme l'escola és fruit d'anys de treball en equip, en funció de la realitat escolar i del seu entorn.
Els principis pedagògics que segueix l'escola són els de:
-
Escola activa: afavorint els aprenentatges significatius.
-
Escola oberta: adoptant tots els canvis que signifiquen una evolució i millora en la tasca docent, com per exemple són avui en dia les noves tecnologies d'aprenentatge i comunicació (TAC).
El centre es regeix pels principis de:
-
Coeducació: educant per a la igualtat sense discriminacions.
-
Atenció a la diversitat: respectant els diferents ritmes d'aprenentage ens organitzem en grups flexibles, projectes en petit grup, treball per racons, tallers, ensenyament individualitzat...
-
Pluralitat: intentant estimular valors democràtics com la solidaritat, el respecte o la tolerància, així com els valors culturals que cada individu aporta a la societat.
-
Català com a llengua vehicular i d'aprenentatge: tal com queda recollit al Projecte Lingüístic del centre.
La línia metodològica que segueix el centre per aconseguir els principis anteriors es caracteritza perquè:
-
Es té una cura especial en el procés d'adaptació de P-3
-
Els alumnes participen en el seu procés d'aprenentatge (sortides, projectes, experimentació...)
-
Es treballa aplicant les noves tecnologies: àudiovisuals, internet, informàtica... al llarg de tota l'escolaritat.
-
Diferents agrupacions de l'alumnat segons el tipus d'activitat que es realitzi.
-
Les àrees de Llengua Catalana i Matemàtiques es treballen en agrupaments flexibles des de primer fins a sisè.
-
El càlcul mental es treballa de manera setmanal i sistematitzada amb el mètode del "Quinzet".
-
Es treballen objectius comuns a tota l'escola relacionats amb els eixos transversals del currículum: higiene, salut, valors, ecologia... des de les tutories.
-
Els alumnes tenen càrrecs i responsablitats dins de les aules.
-
Material i llibres de text socialitzats.