ALGUNS EXEMPLARS D'ASCOMICETS

 

Múrgola
  • Habita sobretot en boscos alterats, després de tales o incendis. Espècie primaveral, apareix d'abril a juny.
  • Barret de 6 a 10 cm. de diàmetre, de color de palla enrossida, buit, constituït per una sèrie d'alvèols, arrodonits o poligonals, com diminutes cassoletes. a la superfície de lesqualses troba la part fèrtil del bolet.
  • Carn blanquinosa, fràgil i molt mina, sense olor.
  • Peu buit, blanquinós, una mica engruixit a la base, que, poc o molt, pot estar solcat.
  • Comestible excel·lent. Arriba a assolir un preu elevat al mercat.

 

Cassoleta bruna

  • Habita en el bosc i a les vores dels camins, en sòls sorrencs i argilosos. Del final de l'estiu a la tardor.
  • Receptacle en forma de copa, de 3 a 7 cm. de diàmetre, de color bru rogenc, amb el marge irregular a mesura que envelleix
  • Carn prima, de la consistència de la cera, amb una certa elasticitat, de color gris violaci i sense cap olor especial.
  • Comestible, però sense interès ni tradició culinària

 

Tòfona negra

  • Hàbitat associat sobretot a roures i alzines,però també a salzes i avellaners
  • Carpòfor de forma globulosa, de 2 a 8 cm, de color negre i superfície verrucosa amb berrugues en forma de plaques irregulars.
  • Carn blanquinosa de jove que s'enfosqueix i esdevé gairebé negra quan madura. Olor forta, molt agradable.
  • Comestible de primera qualitat. Es fa servir com a condiment per a trufar botifarres i altres embotits i en plats d'alta cuina.