|
El
Projecte Educatiu de la nostra ZER va ser aprovat pel Consell Escolar
el dia 3 de juny de 1997.
Pel
que fa a la confessionalitat, els mestres de la ZER es manifesten pel
respecte a totes les confessions, tant pel que fa als alumnes com als
professors i renuncien a tot tipus d'adoctrinament ideològic.
Tot
el professorat de la ZER es manifesta, igualment, pel respecte a totes
les ideologies. Cap mestre/a emetrà judicis de valor u opinions
que puguin afavorir o perjudicar una altra ideologia.
Pretenem
introduir als alumnes en la realitat social i fomentar els valors democràtics:
solidaritat, respecte pels altres, pels drets humans, actitud de diàleg
i esperit crític, tot oferint els mecanismes necessaris per a
que el nen se sàpiga desenvolupar en la societat del futur.
Practiquem
la Coeducació, entesa com la igualtat entre persones d'ambdós
sexes pel que fa a: capacitat intel·lectual, valors, actuacions,
àmbits professionals, laboral, familiar, escolar i social.
Entenem
l'educació com un procés que l'escola ha de desenvolupar,
perquè els alumnes s'integrin a la societat.
Els
pares, dins el seu dret a associar-se en AMPA, cooperen en les propostes
que sorgeixen disn de l'àmbit de la seva participació
en el Consell Escolar de la Zona, atenent les particularitats de cada
escola.
La
zona compta amb diferents AMPES, les quals actuen en els seus respectius
àmbits, sense que aixó suposi interferències entre
elles.
ELS
PRINCIPIS PEDAGÒGICS QUE APLIQUEM SÓN:
-
Afavorir
el procés de desenvolupament harmònic de la personalitat
de l'alumne.
-
Promoure
el respecte als drets i llibertats fonamentals de les persones i als
principis bàsics de la convivència i la democràcia.
-
Crear
actituds solidàries i de tolerància, rebutjant discriminacions
degudes a l'edat, la raça, la religió, el sexe i altres
diferències de caràcter físic, psíquic
o social.
-
Facilitar
el desenvolupament d'aprenentatges conceptuals, procedimentals i actitudinals
que possibilitin la comprensió dels elements bàsics
de les humanitats, la ciència, la cultura i dels entorns tecnològics
i d'informació que caracteritzen la societat actual i la seva
evolució.
-
Infondre
valors referits a la salut individual i col·lectiva, a la conservació
del medi ambient, a la cooperació i a la pau.
-
Fomentar
el sentiment de pertinença i estima al país amb les
seves característiques socials, culturals, geogràfiques,
històriques i lingüístiques alhora que promoure
el coneixement d'altres pobles i comunitats. Proporcionar els elements
adequats perquè els nens i nenes siguin ciutadans integrats
a l'entorn on viuen, arrelats al país i capaços d'estimar-lo.
-
Establir
les bases per a l'aprenentatge autònom i continuar i per a
l'exercici d'activitats professionals.
-
Desenvolupar
un ensenyament que aporti i estimuli la memòria científica,
la capacitat d'observació, l'anàlisi, la investigació
crítica, la descoberta de processos d'ensenyament-aprenentatge,
així com la consolidació de les tècniques instrumentals.
-
Aconseguir
unes relacions interpersonals satisfactòries entre els alumnes
de la Zona, en les activitats extraescolars i complementàries
que es puguin organitzar.
-
Afavorir
unes relacions humanes positives i una bona entesa entre els diferents
membres i sectors de la ZER.
-
Promocionar
les activitats de Formació del Professorat per tal de fer possible
l'actualització de les pràctiques educatives.
-
Procurar
actuar en el marc d'una gestió democràtica, transparent
i participativa, intentant buscar el consens com a forma de presa
de decisions.
-
Valorar
les iniciatives i propostes del Consell Escolar tot afavorint les
activitats extraescolars que es proposin.
-
Promoure
i aconseguir la participació dels diferents sectors en la gestió
de la ZER.
-
Impulsar
la funció del Consell Escolar de Zona per a que participi en
la gestió de la mateixa, de forma adequada a les seves competències.
-
Promoure
relacions i col·laboració amb altres ZERs i Centres
d'Ensenyament Secundari de la zona.
-
Avaluar
l'assoliment dels objectius fixats en les diferents actuacions i plans
i establir mecanismes de millora.
-
participar
en activitats culturals i educatives, proposades peel Centre de Recursos
Pedagògics, Administració Local i Central, Entitats
Benèfiques i Culturals...sempre que siguin coherents amb el
pla anual de zona.
PROJECTE
LINGÜÍSTIC
El
projecte lingüístic del centre, com a part integrant del
PEC ha de reflectir l'estatus de les llengües presents al centre,
amb relació al que estableix l'ordenació general de l'ensenyament
en el Decret 75/1992, de 9 de març.
La
ZER Vent d'Avall, tot basant-se en la legislació vigent desenvoluparà
el tractament de les llengües presents als diferents centres, de
la manera següent:
Llengua
Catalana
La
llengua catalana és la llengua vehicular i d'aprenentatge de
les 4 comunitats escolars.L'ús
de la llengua catalana serà el conducte normal de comunicació
en tots els àmbits de la vida escolar: dins i fora de l'aula,
a nivell administratiu i en totes les actuacions de projecció
externa. Atès que el català és la llengua vehicular
i d'aprenentatge de l'ensenyament, els continguts i estructures lingüístiques
comuns es concretaran a través d'aquesta llengua i seran punt
de referència per les altres llengües. Per tant, els continguts
i estructures lingüístiques comuns han de formar part d'una
única programació.
La
llengua castellana s'introduirà a partir de 1r de cicle inicial
a nivell oral i progressivament, es passarà a la llengua escrita,
atenent a les característiques del grup d'alumnes.
Aprendre
una llengua estrangera forma part d'un procés cognoscitiu i de
sociabilització fonamental en el conjunt plurilingüe i multicultural
del món. Amb l'aprenentatge de llengües estrangeres es pretén
la progressiva adquisició de la competència comunicativa.Les
escoles que composen la ZER opten per introduir l'anglès com
a primera llengua estrangera a cicle mitjà. L'elecció
de l'anglès com a primera llengua estrangera és deguda
a que ha assolit el rol de llengua de comunicació universal i,
per tant, llengua pont entre cultures i un vehicle habitual d'expressió
de la ciència i de la tècnica a nivell internacional.La
llengua anglesa s'introduirà en el primer trimestre de cicle
mitjà.En
el cas que en un dels centres que composen la ZER, hi hagués
un cert nombre d'alumnes de procedència estrangera, aquest centre
es plantejaria una nova adequació d'aquest projecte lingüístic.
|
|