|
|
4.
ÀMBIT ORGANITZATIU. DE LA PARTICIPACIÓ I DE LES RELACIONS
HUMANES
- Des del
conjunt del professorat s'ha optat per potenciar les vies de participació
per escoltar tothom:
- Claustre:
òrgan de decisió, de participació i debat.
- Equip docent: espai per a la concreció dels criteris
educatius.
- Departament: Lloc per a la presa de decisions curriculars.
- D'aquesta
manera es preté que aquesta presa de decisions es faci
des d'una òptica de l'interès general i de centre
per sobre del particular, superant així plantejaments individualistes.
- Es manifesta
la voluntat que, a ser possible, els acords es prenguin sempre
per la via del consens i, si no és possible, per majoria.
Malgrat tot, es vol trobar, en tot moment, l'equilibri entre el
diàleg participatiu i l'eficàcia.
- El professorat
del centre manifesta el compromís d'assumir els acords
presos -encara que no sempre s'hi estigui plenament d'acord- amb
el ben entès que aquests s'hauran de revisar periòdicament
per valorar-ne l'acompliment i l'actualitat.
- La voluntat
del centre és la d'aprofitar les capacitats de cadascú
per a la gestió de l'institut i en el desenvolupament de
la tasca diària.
- Des del conjunt
de la comunitat educativa es vol potenciar la relació entre
alumnes, professorat i pares per tal de cercar el màxim
d'unitat d'acció educativa, potenciant també els
canals d'informació amb els pares.
- Des de la
SES Germans Vila-Riera, es té la voluntat de continuar
mantenint unes bones relacions amb les institucions de l'entorn.
5.
ÀMBIT DE LES INFRAESTRUCTURES I ELS RECURSOS
- La distribució
dels recursos econòmics es fa en funció de les necessitats
i de les prioritats que es donin al centre.
- Mantenir
en bon estat de conservació les instal·lacions i
fer una revisió constant dels desperfectes és, al
nostre entendre, una bona manera de crear hàbits de respecte
pel centre i el seu entorn.
- Es reconeix
la importància de la implicació de l'alumnat en
el manteniment, neteja i conservació de les instal·lacions
per ajudar a valorar allò que tenim. Tanmateix es preté
que, alumnes, professors i personal no docent maldin per aprofitar
els recursos naturals de què es disposa.
|