LA BIBLIOTECA
PROGRAMA D'INNOVACIÓ BIBLIOTEQUES.EDU
La
biblioteca de l’escola, que com sabeu, és un espai per llegir, per a
aprendre i
per a gaudir, un espai per millorar l’hàbit lector dels vostres fills i
filles.
L'escola va estar desenvolupant durant 3 cursos un projecte d’innovació
educativa, el Programa de Biblioteques escolars “puntedu”. Els seus
objectius eren
potenciar la Biblioteca escolar i promoure l’hàbit lector. Actualment, 4 anys després de la seva finalització, el
Programa es continua desenvolupant ja que és un dels eixos principals
de l'escola
degut a la importància que donem al centre al gust per la lectura i les
competències
comunicatives.
Actualment
duem a terme les següents activitats que es desenvolupen dins del PLA
LECTOR DE
CENTRE.
MALETES
VIATGERES
L’alumnat
que ho sol·licita rep, per ordre de llista, una maleta amb un contingut
variat
per gaudir-ne tota la família: llibres, revistes, pel·lícules,
CD’s...També hi
ha una llibreta en blanc per recollir les opinions, comentaris i tot el
que es
vulgui expressar sobre l’estada de la maleta a casa. Podeu escriure-
hi,
dibuixar, enganxar-hi fotos... qualsevol membre de la família.
Se us
demana unes estones per “remenar” aquest contingut, per compartir
lectures amb
el vostre fill/a, per conversar amb
ell/ella i per aprendre a tenir cura de la maleta i del material.
La maleta
està una setmana a casa. Es demana respectar el temps
establert per a
cada família, perquè l’endarreriment en tornar-la perjudica a la
següent
família que l’ha de rebre.
ANIMACIONS
LECTORES
Dins de l’organització
curricular de cada cicle s’han previst sessions d’animació lectora i de
gust
per a lectura tant a la biblioteca com a l'aula.
APADRINAMENT
DE LECTURA
Els alumnes
de 6è seran padrins o padrines de lectura d’un alumne o una alumna de
1r. Un
dia a la setmana, durant l’estona d’esbarjo, el padrí o padrina anirà
al pati
de cicle inicial i durant 10 o 15 minuts, juntament amb el seu fillol o
fillola, llegiran contes.
Amb aquesta
activitat reforcem la lectura de grans i petits, obrint un ventall molt
més
ampli, que abasta també el gaudir de la lectura, la responsabilitat
d’uns vers
els altres, el sentiment d’ajut, de protecció, de comprensió, de
coneixença, de
creació de nous vincles..., etc. L’activitat es tindrà en compte a
l’hora
d’avaluar els valors per a la convivència.
BIBLIOPATI:
L’alumnat
pot venir a la nostra biblioteca a l’hora del pati, a agafar o deixar
llibres
en préstec, a llegir, estudiar, fer deures, consultar, o per a ajudar
en alguna
tasca. Cada cicle té asignadse uns dies de bibliopati
|