Escola Àuria

L'ASIL DEL SANT CRIST

Vista de la porta principal de l'Asil.

Està situat al bell mig del barri de l'escorxador i ocupa tota una illa de cases,amb jardins que l'envolten.

L'edifici es va construir gràcies al llegat de les germanes Castell Reixac. La primera pedra fou beneïda el dia 8 de març de 1931, però a causa de la Guerra Civil es van aturar les obres i no es va poder inaugurar fins l'any 1941.

Al mig del pati, davant de l'entrada hi ha un brollador amb una pedra gran (roca de Montserrat) i,damunt d'ella, una estàtua tallada en pedra que representa la "Verge dels Desemparats".

Vista lateral de l'Asil.

Actualment s'hi acullen ancians i ancianes que necessiten que algú tingui cura d'ells.

L'Asil està al càrrec de monges, auxiliars, ATS i també un metge.

Vista del interor de la Capella de l'Asil.

Joan Rubiói Bellver, aquietecte de l'Asil del Sant Crist.

Biografia de Joan Rubió i Bellver

Nascut a Reus (Baix Camp) el 24 d'abril de 1870, Rubió i Bellver va rebre la seva titulació d'arquitecte el 1893.

Es un dels últims membres del Modernisme. Va ser deixeble i ajudant de Gaudí, amb el que va treballar entre 1893 i 1905 a la Sagrada Família, a la Casa Batlló i al Parc Güell.

Rubió considerava que els dissenys i estructures de Gaudí eren la solució als problemes posats de manifest per l'eclecticisme durant el segle XX.

L'any 1905 va ser elegit regidor de la ciutat de Barcelona.
També va ser l'arquitecte de la Diputació de Barcelona. És des d'aquest càrrec que va participar en nombrosos projectes com per exemple la reforma de la Casa dels Canonges (Generalitat de Catalunya).

L'obra de Rubió i Bellver és molt important i és present per tota Catalunya. Els seus edificis més interessants son: La Casa Macari Golferischs (1901), la Casa Roviralta - El Frare Blanc (1903), els seus edificis de L'Escola Industrial (Carrer Urgell de Barcelona) i l'Asil del Sant Crist d'Igualada.

Rubió va morir a Barcelona el 30 de Novembre de 1952.