 |
03/04/2001. CARME
ARNAU
Delegada Territorial al Baix Llobregat-Anoia del Departament
d'Ensenyament.
|
|
"Billy
Elliot" l'hauríem d'utilitzar amb els pares
quan parlem de l'orientació dels seus fills |
|
|
|
|
 |
17/04/2001. JAUME
RIOS CALVET . Mestre i geògraf. Professor-Consultor
de la UOC. Dissenyador i editor de materials didàctics
i curriculars. |
|
Cal
que les escoles tinguin una identitat, que els que hi
treballin se la facin seva, se sentin part del projecte
|
|
|
|
|
 |
30/04/2001.CARLES
MONEREO.
Professor
titular al Departament de Psicologia de l'Educació de
la Universitat Autònoma de Barcelona.

|
|
En
un moment com l'actual en què moltes veus reaccionàries,
contràries a l'escola inclusiva, comencen a sentir-se
amb virulència i quan estan apareixent les primeres
mesures regressives i contrareformistes, cal no oblidar
que la nostra és una escola comprensiva  |
|
|
|
|
 |
14/05/2001
FRANCESC XAVIER HERNÀNDEZ CARDONA. Historiador
i didacte. President de la Divisió de Ciències de l'Educació
de la Universitat de Barcelona. |
|
La
monarquia no dóna més de sí. Per
avançar faria falta la ruptura democràtica,
la república i la màxima sobirania per Catalunya.
El nostre ensenyament no millorarà en el marc de
la constitució monàrquica i de l'Estatut
de fireta que tenim. |
|
|
|
|
 |
28/05/2001
SALVADOR
CARDÚS I ROS. Sociòleg. Professor
de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

|
|
...
els pares solen fracassar en la gestió de la complexitat
educativa. Hi ha desconcert i calen algunes orientacions
clares. I, d'altra banda, no s'ha recordat prou que l'educació,
més que una qüestió de preocupació
- que n'hi ha molta - és un afer d'ocupació,
de dedicació de temps.  |
|
|
|
|
 |
11/06/2001
DANIEL
CASSANY. Professor de Traducció i Filologia
de la Universitat Pompeu Fabra.

|
|
Al
segle XXI, crec que som corresponsables de no haver aconseguir
educar amb els mínims una persona sana. No crec
que la nostra comunitat envellida i sofisticada pugui
permetres el luxe de prescindir de cap jove. Alguna
cosa falla i caldria dedicar esforços tant a reeducar
aquesta persona, a inserir-la en la nostra comunitat,
com a descobrir què ha passat, perquè no
es torni a repetir. 
|
|
|
|
|
 |
25/06/2001. MARIAN
BAQUÉS. Professor de Psicopedagogia
de la Universitat Ramon Llull. Autor dels projectes d'activació
de la intel·ligència i per aprendre millor. |
|
Lescola
potser assimila massa lentament els grans
avenços de la pedagogia del segle XX. Hi ha qui
encara no ha arribat a lescola activa, altres no
han fet el pas vers lescola constructivista.  |
|
|
|
|
|