 |
01/09/2003. PERE
MARQUÉS
Professor de Tecnologia Educativa. Expert en l'aplicació
de les Tic a l'Educació.
|
|
Una
part de l'educació continuada que necessitem gairebé
tots quan som pares és precisament l'actualització
de la formació que tenim per a desenvolupar aquest
rol, ja que molts dels models adquirits dels nostres pares
ja no serveixen en el món actual...
|
|
|
|
|
 |
15/09/2003. JOAQUIM
PRATS. Catedràtic de la Universitat de Barcelona.
Expert en Didàctica de la Història i Formació
del Professorat. Director del portal Universitat de Barcelona-Virtual.
 |
|
...
l'escola ha de ser un laboratori privilegiat per practicar
la democràcia, la qual cosa implica llibertat de
criteri, tolerància, respecte per les idees diferents
i participació en els afers col·lectius |
|
|
|
|
 |
29/09/2003.
JOAN
MALLART. Docent i investigador de la Universitat
de Barcelona. Membre de la Societat Catalana de Pedagogia
(Filial de l'Institut d'Estudis Catalans)
.
|
|
Ens
queixem que les famílies no col·laboren
prou, però el que passa és que hi ha equivocacions
i sobretot molt desconeixement de quina hauria de ser
la conducta educativa més encertada en cada moment
per part dels pares i mares. Necessiten formació
i orientació. Però les famílies saben
que l'educació dels seus fills és molt important
per al seu futur.
|
|
|
|
|
 |
13/10/2003. PACO
RAMON MARÍ.
Mestre i Psicopedagog. Director del Centre de Recursos
Pedagògics de l'Anoia. Premi Catalunya d'Educació
2003.
. |
|
La
societat canvia a una velocitat exponencial. L'escola
té un ritme més lent, encara que més
natural. El centre de recursos hauria d'intermediar per
tal d'atenuar desfasaments massa pronunciats. |
|
|
|
|
 |
29/10/2003. ENRIC
LARREULA. Escriptor. Professor de Llengua i Literatura
a la Universitat Autònoma de Barcelona |
|
Molts
assassins compulsius en sèrie són contemplats
encara com a herois en els llibres escolars. |
|
|
|
|
 |
12/11/2003. JOSEP
M. TERRICABRAS. Filòsof. Professor de
la Universitat de Girona.
Càtedra Ferrater i Mora.
|
|
...
l'escolarització obligatòria no té
sentit per si mateixa, sinó perquè prepara
per a la vida: si no pot preparar per a una vida de cert
nivell acadèmic o intel·lectual, almenys
és irrenunciable que prepari per a la vida ciutadana. |
|
|
|
|
 |
24/11/2003.
JAUME
FUNES
Psicòleg. Especialista en adolescents i joves. |
|
S'està
renunciant a complir el dret d'accés a l'educació
per a tothom en condicions d'igualtat, mentre que tant
sols es parla del dret minoritari a escollir escola. No
hi ha educació sense ètica, sense rebotar-se
contra les desigualtats educatives. |
|
|
|
|
 |
09/12/2003. PILAR
BENEJAM
Catedràtica de Didàctica de Ciències
Socials a la Universitat Autònoma de Barcelona.
|
|
La
formació al llarg de la vida és un concepte
molt potent perquè fa replantejar el què
cal fer a la formació inicial, quines són
les capacitats bàsiques. Fa repensar també
les formacions professionals i les carreres per tal que
siguin més flexibles i els itineraris més
oberts, de manera que les especialitzacions siguin finals,
flexibles i reversibles. |
|
|
|
|
 |
08/01/2004.JOSEFINA
CAMBRA
Degana del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats
en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya.
 |
|
és
responsabilitat de la família i els educadors canalitzar
la capacitat d'influir que tenen els mitjans de comunicació. |
|
|
|
|
 |
19/01/2004.JAUME
SERRAMONA
Catedràtic de Pedagogia de la Universitat Autònoma
de Barcelona |
|
Que
l'escola, en el cas de Catalunya, s'arreli profundament
al país i treballi perquè les futures generacions
l'estimin, sense nostàlgies del passat, però
amb la força de convicció que dóna
l'estimació a la pròpia pàtria. |
|
|
|
|
 |
02/02/2004.MATA
MATA
Pedagoga. Coordinadora del programa "L'Escola al
Fòrum 2004" Doctora Honoris Causa per la Universitat
Autònoma de Barcelona
|
|
...
per a mi el millor llibre és el que els nens i
les nenes escriuran en cada cas. Concretament ara, amb
motiu del Fòrum Barcelona 2004, es publicaran els
resultats del treball que els nens i les nenes hauran
fet al voltant dels tres eixos del Fòrum -la Pau,
el Diàleg Intercultural i el Desenvolupament Sostenible-.
Serà un dels millors. |
 |
16/02/2004.JORDI
PORTA
President d'Òmnium Cultural
|
|
Cal
prendre consciència dels canvis accelerats de la
vida moderna i aixó exigeix que es vagi adquirint
l'hàbit de no aturar-se en la pròpia formació.
Sempre hem sabut que l'educació culmina realment
amb la consciència d'autoeducació permanent. |
|
|
|
|
 |
01/03/2004.
IGNASI RIERA
Escriptor
|
|
Molts
anys d'experiència en formació professional
em demostren que molts alumnes, mediocres en estudis teòrics,
es reanimen treballant |
|
|
|
|
 |
15/03/2004. ROSER
ROS
Doctora en Pedagogia
Escriptora i narradora de contes |
|
l'escola
no pot renunciar a formar nois i noies amb sensibilitat
envers el món tangible i intangible que ens envolta.
L'art, a més de la ciència, no es poden
deixar de banda |
|
|
|
|
 |
29//03/2004.
JUAN
MATEO
Departament de Mètodes d'Investigació i
Diagnòstic en Educació. Facultat de Pedagogia
de la Universitat de Barcelona. |
|
Cal
preparar els alumnes per viure i gaudir plenament el present.
Per a mi és la millor formula per preparar el futur |
|
|
|
|
 |
13/04/2004. PERE
DARDER
Pedagog. Professor de la Universitat Autònoma de
Barcelona. |
|
Voler
fer una educació integral sense tenir en compte
el paper de les emocions en tots els àmbits de
la vida humana i la seva integració amb el pensament
i l'acció és un frau |
|
|
|
|
 |
26/04/2004. JOAN
COMA
President de la Federació de Moviments de Renovació
Pedagògica |
|
Que
l'escola no s'aturi mai, en educació no avançar
és anar enrera!
|
|
|
|
|
 |
10/05/2004.
MARCEL
FITÉ
Escriptor. Catedràtic de Llengua i Literatura a
Secundària. Responsable de Normalització
Lingüística de l'ICE de la Universitat de
Barcelona. |
|
Suposo
que mai no oblidaré una vegada que no em recordava
com es deia "blat" en castellà, llengua
que, com sabeu, era l'única que s'admetia en l'ensenyament.
Era una pregunta oral de geografia i jo vaig gosar dir
que en català sí que sabia la resposta,
però que no em recordava de la paraula castellana...
L'esbroncada del mestre encara em ressona a les orelles.
I això que el mestre era català i del meu
mateix poble! |
|