• Són fàcils de crear i les recerques interactives que han de realitzar els alumnes són divertides i formatives.
  • Poden implicar qualsevol àrea curricular. Serveixen per a consolidar els coneixements que volem que tinguin els alumnes sobre un tema i al mateix temps ajuden a consolidar l’ús de les TIC.
  • Es poden utilitzar com activitats que impliquin a tota la classe, en petits grups o de forma individual.
  • Es poden adaptar a moltes circumstàncies. Trenquen els límits de l'aula tradicional, milloren l'hàbit lector i ajuden a sistematitzar el tractament de la informació.
  • Permeten que l'alumne descobreixi les possibilitats que li ofereix la xarxa com a font de coneixement.

Al fer una cacera s'ha de:

 
 
  • Identificar clarament el tema.
  • Procurar que les preguntes provoquin el pensament i la reflexió.
  • Menys és més. Mai hauríem d'incloure més de deu vincles. Amb nens petits, l'ideal és un o dos.
  • S'ha de planificar com compartiran la informació els alumnes; una full de treball a mà o algun altre tipus de producte (una presentació, un text electrònic, etc.).
  • Finalment, s'ha de comprovar que tots els enllaços siguin correctes.