Una cacera del tresor pot constar dels següents elements:

  • Una introducció breu sobre que inclogui la descripció de la feina a fer i les instruccions per a portar-la a terme.
  • Un conjunt de preguntes més o menys difícils de respondre, segons el nivell i l’edat dels alumnes.

a) Preguntes directes en el cas d’alumnes mes petits.

b) Preguntes que impliquin activitats mes complexes per a alumnes més grans. Poden estar relacionades amb la lectura comprensiva, la inferència, l’organització d’informació, la comparança, etc. Si es plantegen activitats, han de poder-se realitzar ràpidament: calcular, llegir un mapa, descobrir el resultat d’una petita simulació, etc.

 
 
  • La gran pregunta que s’haurà de respondre a partir de la reflexió de tota la informació obtinguda.
  • Els enllaços a les pàgines webs en les que els alumnes trobaran les respostes.
  • Un apartat d’avaluació on es faci una descripció de què i com s’avaluarà la tasca realitzada. Els aspectes a tenir en compte: quantitat i qualitat de les respostes encertades, grau d’elaboració de les estratègies de recerca, originalitat, ús de les TIC, etc.