Treball previ |
|
|
Sobre les llegendes en general |
- Buscar a diferents diccionaris i enciclopèdies físiques i/o online la definició de llegenda, i redactar-ne una de pròpia.
http://ca.wikipedia.org/wiki/Llegenda
- Preguntar a pares, avis i amics si coneixen llegendes de la comarca.
- Cercar llibres de llegendes a la biblioteca de l'escola, a la biblioteca municipal...
- Classificar llegendes segons la seva tipologia: històriques, religioses, paganes i demoníaques, relatives al món de la natura...
|
|
Sobre els autors |

- Buscar la seva biografia a enciclopèdies.
- Buscar la seva biografia a Internet.
- Escriure i dibuixar una auca de la vida i obra d'algun dels autors emblemàtics de la comarca: mossèn Lluís Constans,
|
Sobre els paisatges |
- Situar en un mapa els indrets on es localitzen les llegendes.
- Situar-los al google maps.
- Visualitzar-los amb el google earth.
- Fer fotografies dels paisatges on es situen les llegendes treballades.
- Escriure descripcions dels paisatges visitats ( posteriorment es poden incorporar en les redaccions de les llegendes)
|
|
Escriptura |
|
- Escriure una llegenda per explicar el nom d'un estany, estanyol o bullidor.
- Escriure una llegenda a partir d'una coneguda o donada:
- Canviant el final
- Canviant el començament.
- Canviant els personatges.
- Canviant l'època.
- Escriure una llegenda encadenada: un alumne comença i per grups o col·lectivament a la classe, un company o companya la continua seguint el fil.
|
|
Il·lustració |
|
|
|
- Dibuixar una llegenda donada o inventada amb diferents tècniques: llapis, retolador, pintures, amb un editor d'imatges...
- Elaborar un còmic a partir d'una llegenda.
- Participar en els tallers d'i·lustració, retall i composició i dibuix d'una mà de contes.
|
|
Fotografia i vídeo |
|
- Fer fotografies dels indrets, dibuixar-hi els personatges manual o digitalment i muntar-ho com a presentació.
- Gravar les audicions de les llegendes.
- Representar les llegendes amb plastilina, i gravar-les amb vídeo.
- Dramatitzar una llegenda i fotografiar-la o filmar-la per elaborar un vídeo.
|
|
|
|
|
RECURSOS COMPLEMENTARIS |
|
|
|
|
- Sant Jordi's legend un paquet d'activitats JClic d' Elena Lloses Sala i Josep Contreras González. amb versions en llengua catalana per a Educació Infantil i Cicle Inicial i amb versions en llengua anglesa per a Cicle Mitjà i Superior.
|
|
|
|
- Leyendas, webquest en castellà d'Anna Hermoso per a Cicle Superior de Primària.
|
|
- Podeu fer una presentació de fotografies de la representació d'una llegenda:
Amb motiu de la diada de Sant Jordi el curs passat, els alumnes de quart de l'escola de Can Puig van treballar la llegenda i la van adaptar per poder-la representar. Ells mateixos, amb la dinamització de la seva tutora, es van repartir els personatges, van estudiar els papers corresponents i es van confeccionar el vestuari. El resultat va ser exce.lent i en van poder gaudir la resta d'alumnes de l'escola des dels petits als més grans. Aquestes activitats reforcen la lectura, la dicció i la memorització; desenvolupen la memòria; exerciten la responsabilitat, l'autonomia i la cohesió del grup ajudant a millorar el clima de l'aula.
|
|
- ¿ Voleu gravar les llegendes ?
Aquí us podeu descarregar unes senzilles instruccions de com utilitzar la gravadora de Windows.
|
|
|