Els bigotis de Dalí es van fer molt famosos arreu del món, i si van sorprendre al món, com voleu que no cridin l’atenció dels nostres nens?
Hem donat una fotocòpia d’en Dalí, a la que li ha desaparegut la cara. Amb retoladors, els nens de P2 (aneguets) han dibuixat les parts de la cara que faltaven.
En Dalí, va tenir una època en la que va confeccionar sabates per la Gala. Avui en dia, hi ha sabates molt variades, després d’observar les sabates, ens adonem que gairebé totes són diferents. Però només per dalt, la sola, també té textures diferents, i aquestes són les que hem volgut caçar per decorar l’armilla d’en Dalí. Per fer-ho, hem col·locat el paper sobre la sola de cada nen, i hem passat un guix de color. El resultat, textures personalitzades per a cada nen.

El tema dels somnis, és molt atractiu pels nens. Per una banda, el misteri que aquests comporten, i per l’altre lo difícil que és explicar un concepte tan abstracte amb paraules. Molts d’ells explicaven que alguns dies tenien por, doncs somiaven en monstres, en animals gegants, que la mare els deixava al carrer.

Quan els vam dir que pintessin un somni , tal i com feia Dalí, el resultat va ser sorprenent. Han fet obres totalment delinianes. Han fet culleres gegants que es mengen el món, aranyes nedant pel mar, ... peixos nedant en ous ferrats. És cert que no han pogut plasmar els seus somnis, però ha quedat clar que han comprès , perfectament, a un pintor que, sovint, és difícil d’interpretar pels adults.

Aquest treball, ha estat realitzat durant tot el curs a nivell d’escola, és a dir de P1 a P5. El món d’en Dalí, és un món molt complicat, doncs les seves obres, tracten temes molt abstractes pels nens. És per això que hem fet una selecció dels temes a treballar, tenint en compte el que els nens són capaços de comprendre. Per lo tant, no em tractat el tema dels calaixos, de la mort, ni els temes estrictament sexuals, que representen una època del pintor.
De fet, no hem treballat un quadre en concret, però, alhora, els hem treballat tots. Hem anat més enllà d’aprendre un quadre amb les seves conseqüències ( observar-lo, interpretar-lo i saber el seu nom). Hem intentat buscar una aproximació, una similitud entre l’artista i els nens. A partir de contes i anècdotes escrites sobre Dalí, hem aconseguit “conèixer” a tot un personatge que té molt a veure amb els nens. I amb aquesta proximitat, hem aconseguit entrar dins la seva obra.
Els nens no saben ni un sol títol de les obre, però al acabar el projecte, són capaços de dir : AQUEST QUADRE L’HA PINTAT EN DALÍ, EL PINTOR DE SOMNIS”.