Els bigotis de Dalí
es van fer molt famosos arreu del món, i si van sorprendre al món,
com voleu que no cridin latenció dels nostres nens?
Hem donat una fotocòpia
den Dalí, a la que li ha desaparegut la cara. Amb retoladors, els
nens de P2 (aneguets) han dibuixat les parts de la cara que faltaven.
En Dalí, va tenir una època en la que va confeccionar sabates
per la Gala. Avui en dia, hi ha sabates molt variades, després dobservar
les sabates, ens adonem que gairebé totes són diferents. Però
només per dalt, la sola, també té textures diferents, i
aquestes són les que hem volgut caçar per decorar larmilla
den Dalí. Per fer-ho, hem col·locat el paper sobre la sola
de cada nen, i hem passat un guix de color. El resultat, textures personalitzades
per a cada nen.
El tema dels somnis,
és molt atractiu pels nens. Per una banda, el misteri que aquests comporten,
i per laltre lo difícil que és explicar un concepte tan
abstracte amb paraules. Molts dells explicaven que alguns dies tenien
por, doncs somiaven en monstres, en animals gegants, que la mare els deixava
al carrer.
Quan els vam dir que pintessin un somni , tal i com feia Dalí, el resultat va ser sorprenent. Han fet obres totalment delinianes. Han fet culleres gegants que es mengen el món, aranyes nedant pel mar, ... peixos nedant en ous ferrats. És cert que no han pogut plasmar els seus somnis, però ha quedat clar que han comprès , perfectament, a un pintor que, sovint, és difícil dinterpretar pels adults.
Aquest
treball, ha estat realitzat durant tot el curs a nivell descola, és
a dir de P1 a P5. El món den Dalí, és un món
molt complicat, doncs les seves obres, tracten temes molt abstractes pels nens.
És per això que hem fet una selecció dels temes a treballar,
tenint en compte el que els nens són capaços de comprendre. Per
lo tant, no em tractat el tema dels calaixos, de la mort, ni els temes estrictament
sexuals, que representen una època del pintor.
De fet, no hem treballat un quadre en concret, però, alhora, els hem
treballat tots. Hem anat més enllà daprendre un quadre amb
les seves conseqüències ( observar-lo, interpretar-lo i saber el
seu nom). Hem intentat buscar una aproximació, una similitud entre lartista
i els nens. A partir de contes i anècdotes escrites sobre Dalí,
hem aconseguit conèixer a tot un personatge que té
molt a veure amb els nens. I amb aquesta proximitat, hem aconseguit entrar dins
la seva obra.
Els nens no saben ni un sol títol de les obre, però al acabar
el projecte, són capaços de dir : AQUEST QUADRE LHA PINTAT
EN DALÍ, EL PINTOR DE SOMNIS.